کاهش عفونت مجاری ادراری در زنان با نوشیدن آب

پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که زنان در معرض ابتلا به عفونت مجاری ادراری (UTI) مایعات بیشتری را دریافت کنند. نوشیدن آب یک راه آسان و مطمئن برای پیشگیری از این عفونت ناراحت‌کننده است.
یک مطالعه جدید که بر روی ۱۴۰ زن سالم غیریائسه انجام شده اثبات کرده است نوشیدن روزانه ۵/۱ لیتر آب اضافی می‌تواند از عفونت مجاری ادراری – حداقل در زنانی که مستعد به این بیماری هستند- پیشگیری کند.
زنان بیشتر از مردان در معرض خطرUTI هستند، زیرا مجرای ادراری آن‌ها کوتاه‌تر است، به این معنی که باکتری‌ها از رکتوم (راست روده) و واژن تا مثانه راحت‌تر حرکت می‌کند. مصرف مایعات بیشتر باعث افزایش میزان تخلیه باکتری‌ها از مثانه می‌شود و احتمالاً باعث کاهش غلظت باکتری‌هایی می‌گردد که از واژن وارد مثانه می‌شوند. این روند باعث می‌شود باکتری‌ها فرصتی برای اتصال به سلول‌های دستگاه ادراری نداشته باشند و بدین ترتیب احتمال عفونت کاهش می‌یابد.
پیشگیری از ابتلا به عفونت مجاری ادراری با نوشیدن آب می‌تواند استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را محدود کرده و در نتیجه از خطر مقاومت آنتی‌بیوتیکی بکاهد.
نکته عملی: زنانی که به طور مکرر مبتلا به عفونت مجاری ادراری می‌شوند، به منظور کاهش خطر عود این بیماری بهتر است مصرف آب دریافتی خود را افزایش دهند و نوشیدن این مقدار آب را برای همیشه حفظ کنند.
منبع:

Presented at IDWeek 2017

Loading