میوه‌ها و سبزیجات رنگی، خوشمزه‌هایی با خواص بی‌نظیر

میوه‌ها و سبزیجات رنگی، خوشمزه‌هایی با خواص بی‌نظیر

۱- آلو قرمز:

آنتوسیانین طیفی از رنگ‌ها شامل قرمز، بنفش و آبی را در میوه‌ها و سبزیجات به وجود می‌آورد. این ماده دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و از آسیب‌ سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. در نتیجه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. هر چقدر رنگ آلو پررنگ‌تر باشد حاوی آنتوسیانین بیشتری است. همچنین مواد مغذی موجود در آلوی رسیده بهتر می‌تواند توسط بدن مورد استفاده قرار گیرد. میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پوست آلو نسبت به گوشت داخل آن ۲۰ برابر بیشتر است.

۲- توت‌ها:

مانند توت‌فرنگی، شاتوت و بلوبری: توت‌ها حاوی آنتوسیانین بوده و به بهبود عملکرد مغز و خلق و خو کمک می‌کنند.

۳- گیلاس:

آنتوسیانین موجود در گیلاس می‌تواند به کاهش فشارخون و حفظ سلامت عروقی خونی کمک کند. این ترکیب برای مبتلایان به استئوآرتریت (آرتروز) و نقرس (ناشی از افزایش اسید اوریک خون) نیز مفید است. گیلاس از جمله میوه‌هایی است که می‌تواند از بروز سرطان، بیماری قلبی و دیابت پیشگیری نماید.

۴- انگور:

آنتوسیانین موجود در انگور می‌تواند رنگ قرمز تا سیاه را در این میوه تولید کند. آنتوسیانین و رزوراترول موجود در انگور به علت داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی سلول‌های بدن را از آسیب‌هایی که می‌توانند سبب بروز بیماری‌ها شوند، حفظ می‌کنند.

۵- کلم قرمز:

کلم در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است. هنگامی که کلم پخته می‌شود توانایی بدن برای استفاده از آنتوسیانین موجود در آن افزایش می‌یابد.

۶- چغندر:

رنگ موجود در چغندر از آنتی‌اکسیدانی به نام بتالائین ایجاد می‌شود. این سبزی برای سلامت قلب و مغز مفید است.

Loading