سبزیجات کم کربوهیدرات، مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

سبزیجات کم کربوهیدرات، مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

• اسفناج

اسفناج حاوی مقادیر کم کربوهیدرات و غنی از فولات، بتا کاروتن و ویتامین K است. این سبزی را می‌توانید به صورت تازه و یا بخارپز شده استفاده کنید. می‌توانید اسفناج را همراه با تخم‌مرغ و به صورت املت در وعده صبحانه میل نمایید، و یا همراه با سایر سبزیجات به صورت سالاد در وعده ناهار و شام مصرف کنید. همچنین می‌توانید آن را به سوپ و یا ماکارونی خود بیفزایید.

• گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است. این سبزی خوش آب و رنگ حاوی مقدار کم کربوهیدرات است. هر لیوان گوجه‌فرنگی خرد شده تنها حاوی ۳۲ کیلوکالری انرژی است. لیکوپن موجود در آن که در ایجاد رنگ قرمز گوجه‌فرنگی نقش دارد یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده و از بیماری قلبی و سرطان پروستات پیشگیری می‌کند. این سبزی را می‌توانید همراه با ساندویج خود، یا به صورت سالاد و یا در کنار انواع گوشت‌ها استفاده نمایید.

• بروکلی

بروکلی یک سبزی کم کربوهیدرات و غنی از ویتامین A، C و K و همچنین فیبر است. شما می‌توانید بروکلی را به صورت سالاد مصرف کرده و یا بخارپز نموده و در کنار سایر مواد غذایی مصرف نمایید.

• گل کلم

از دیگر سبزیجات کم کربوهیدرات می‌توان به گل کلم اشاره کرد که غنی از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. این سبزی به صورت تازه و یا بخارپز شده قابل استفاده می‌باشد.

• کلم برگ

کلم برگ حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و C، فیبر و آنتی‌اکسیدان بوده و از منابع غذایی منگنز، فیبر و ویتامین B6 به شمار می‌آید. این سبزی کم کربوهیدرات به صورت تازه و یا پخته شده قابل استفاده است.

• خیار

هر لیوان خیار خرد شده کمتر از ۵ گرم کربوهیدرات دارد. بنابراین، افراد مبتلا به چاقی و یا مبتلایان به دیابت می‌توانند این سبزی را بدون نگرانی استفاده نمایند. خیار حاوی ویتامین K و C می‌باشد. می‌توانید از خیار به صورت سالاد و یا به عنوان یک میان وعده کم کالری استفاده کنید.

Loading