رژیم غذایی در بهبود سلامت روانی زنان نقش مهمی دارد.

رژیم غذایی در بهبود سلامت روانی زنان نقش مهمی دارد.

امروزه رژیم غذایی سرشار از انرژی است، اما میزان مواد مغذی موجود در آن که بتوانند از ساختار و عملکرد مغز حمایت کنند، کافی نیست. تفاوت‌های ساختاری و عملکردی بین مغز زنان و مردان سبب می‌شود که میزان حساسیت آن‌ها در برابر بیماری‌های روانی نیز متفاوت باشد. با این حال، اطلاعات ما در مورد نقش الگوی غذایی در سلامت روانی زنان و مردان ناچیز است. به همین علت گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع از ۵۶۳ نفر برای شرکت در یک مطالعه دعوت به عمل آوردند. ۴۸ درصد شرکت کنندگان مرد و ۵۲ درصد آن‌ها زن بودند.
نتایج این مطالعه نشان داد که زنان در مقایسه با مردان به منظور برخورداری از سلامت روانی و عاطفی مطلوب به رژیم غذایی مغذی‌تری نیاز دارند.
نتایج به دست آمده از مطالعه مذکور از پژوهش‌های گذشته که نشان داده‌اند زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات روانی هستند حمایت می‌کند. همچنین بر نقش رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی در بهبود سلامت روانی تاکید می‌نماید. زنان برای برخورداری از خلق و خوی مطلوب به طیف وسیع‌تری از مواد مغذی نیاز دارند. این امر می‌تواند علت آن که زنان دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب و افسردگی هستند را توضیح دهد.
منبع:

Lina Begdache et al. Nutritional Neuroscience 2018.

Loading