خواص زنجبیل: از بهبود تهوع دوران بارداری تا کاهش قند خون

خواص زنجبیل: از بهبود تهوع دوران بارداری تا کاهش قند خون
۱- مقابله با میکروب‌ها
ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل تازه به بدن در مبارزه با میکروب‌ها کمک می‌کند. این ترکیبات رشد باکتری‌هایی مانند E.coli و شیگلا را متوقف می‌کنند. همچنین با ویروس RSV (ویروس سن‌سیشیال تنفسی) مقابله می‌کنند.
۲- حفظ سلامت دهان
ترکیبی به نام جینجرول در این ادویه وجود دارد که می‌تواند از رشد باکتری‌‌های دهان جلوگیری کند. این باکتری‌ها می‌توانند سبب بروز عفونت لثه (پریودنتال) شوند.
۳- بهبود تهوع
این ادویه به بهبود تهوع، به خصوص در دوران بارداری، کمک می‌کند. همچنین ممکن است در بهبود تهوع ناشی از شیمی درمانی مفید باشد.
۴- کاهش درد عضلات
این ادویه به طور کامل درد عضلات را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند به مرور آن را کاهش دهد. در برخی مطالعات افرادی که بعد از ورزش به درد عضلات مبتلا شده بوده و زنجبیل دریافت کردند درد کمتری را در روز بعد تجربه نمودند.
۵- کاهش علائم آرتریت
این ادویه دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و تورم را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌تواند برای بهبود علائم آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت مورد استفاده قرار گیرد.
۶- کاهش سرعت رشد سرطان
برخی مطالعات نشان داده‌اند مولکول‌های فعال موجود در زنجبیل می‌توانند سرعت رشد سرطان‌های روده بزرگ، معده، تخمدان، کبد، پوست، سینه و پروستات را کاهش دهند. برای تائید این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام شود.
۷- کاهش قند خون
بر اساس یافته‌های یک مطالعه زنجبیل می‌تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد. در نتیجه بدن شما به طور موثرتری از هورمون انسولین استفاده می‌کند. با این حال، لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.
۸- کاهش دردهای ناشی از عادت ماهیانه
در برخی مطالعات دریافت روزانه ۱۵۰۰ میلی‌‌‌گرم پودر زنجبیل به مدت ۳ روز در طی دوره عادت ماهیانه سبب کاهش درد شده است.
۹- کاهش کلسترول
دریافت روزانه این ادویه به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند. در یک مطالعه مصرف روزانه ۵ گرم زنجبیل به مدت ۳ ماه LDL را ۳۰ واحد کاهش داد.
۱۰- افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها
این ادویه غنی از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب DNA پیشگیری می‌کنند. همچنین می‌توانند احتمال ابتلا به پرفشاری خون، بیماری قلبی و بیماری ریوی را کاهش داده و سطح سلامت سالمندان را ارتقا بخشند.
۱۱- بهبود سوءهاضمه
مصرف این ادویه قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند به تخلیه معده کمک کرده و سوءهاضمه را بهبود دهد.
نکته:
توصیه می‌شود افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مانند وارفارین دریافت می‌کنند و افراد مبتلا به زخم روده از مصرف زنجبیل، به خصوص در مقادیر زیاد، خودداری کنند.

Loading