مزایای رژیم غذایی مدیترانه ای

مطالعات اخیر تاثیرات مفید رژیم غذایی مدیترانه ای را بر سلامتی در مقایسه با رژیم غذایی غربی به اثبات رسانده اند. این مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی مدیترانه ای همچنین راهی برای پیشگیری از ابتلاء به طیف وسیعی از بیماری ها می باشد که از مهم ترین آنها عبارتند از پیشگیری از : سکته های مغزی و یا قلبی و حمله های قلبی. همچنین ثابت شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای نقش مهمی را در پیش گیری از سندرم متابولیک ایفا می کند…

افراد موفق

آخرین مقالات

کنترل میزان چربی خون با رژیم حاوی اسید چرب غیر اشباع تک زنجیره ای

تحقیقات نشان می‌دهند که ارتباط مستقیمی‌‌ میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد. LDLاکسید شده منجربه ضایعات آترواسکلروز می شود،در حالی که HDL ازتجمع چربی در دیواره عروق جلوگیری می کند. بنابراین کاهش سطح HDL-c و افزایش سطح LDL-cخون از جمله فاکتورهای خطر در بیماری های قلبی می باشند.

محبوب ترین مقالات

دلایل شگفت انگیز برای افزایش وزن شما (۲)

همانطور که در مقاله قبل بیان شد خیلی از افرادی که سالها از چاقی رنج می برند تصور می کنند که بدون دلیل وزن آنها افزایش می یابد. واقعیت آنست که هیچ فردی بدون دلیل چاق نمی شود. البته این حقیقت را باید پذیرفت که عواملی وجود دارند که بدون آن که بدان توجه داشته باشیم باعث چاقی ما می شوند.