کاهش وزن و عدم اعتیاد به شیرینی

سن: ۴۲ سال
وزن اولیه: ۱۰۲ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
در خانواده ما سابقه ابتلا به دیابت و چربی خون بالا وجود دارد. پدرم و برخی اقوام نزدیک دارو مصرف می‌کنند. من نیز چاق بودم اما با وجود این هیچ وقت تصور نمی‌کردم که من نیز ممکن است به این وضعیت مبتلا شوم. هر آنچه می‌خواستم می‌خوردم و در غذا خوردن اعتدال را رعایت نمی‌کردم. مصرف سبزیجات و میوه را نوعی شکنجه می‌دانستم و حاضر نبودم کمی مصرف شیرینی و شکلات را کاهش دهم. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه طی آزمایشاتی که به طور سالانه در محل کارم گرفته می‌شود متوجه شدم قند خونم کمی بالا است و به اصلاح در مرحله پیش دیابت قرار دارم.
نمی‌خواستم مانند پدرم تا آخر عمر دارو مصرف کنم. از پزشک راهنمایی خواستم و ایشان به من توصیه کردند که هم عادات غذایی‌ام را اصلاح کنم و هم وزن کم کنم. به توصیه ایشان به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کردم. باید بگویم که اجرای رژیم برایم قابل تحمل بود، اما چشم‌پوشی از شیرینی برایم خیلی سخت بود. اوایل ناپرهیزی داشتم و گاهی شیرینی می‌خوردم، اما به مرور زمان عادات غذایی‌ام را تغییر دادم و در واقع می‌توانم بگویم که اعتیاد به مصرف شیرینی‌جات را ترک کردم. هر روز صبح زود برای پیاده‌روی به پارک نزدیک خانه می‌رفتم و برای اینکه میزان فعالیت بدنی‌ام را افزایش دهم قبل از رسیدن به محل کارم از ماشین پیدا شده و بقیه مسیر را پیاده می‌رفتم.
نتیجه اجرای رژیم‌ها خیلی خوب بوده است و من کاهش وزن زیادی داشته‌ام/ قند خونم نیز کاهش یافته است. اکنون احساس سبکی می‌کنم و عادت کرده‌ام که بدون وابستگی به تنقلات شیرینی به کارهای روزمره‌ام بپردازم.

Loading