کاهش درد با کاهش وزن

سن: ۵۷ سال
وزن اولیه: ۹۹ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۸ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
مدت‌ها بود که به علت ابتلا به بیماری روماتیسم از داروهای کورتونی استفاده می‌کردم. در طی این مدت به علت افزایش اشتها و کم‌تحرکی که داشتم به تدریج شروع به چاق شدن کردم. هر بار که به روی ترازو می‌رفتم عقربه‌های ترازو عدد بالاتری را نشان می‌داد. البته من از دوران جوانی اضافه وزن داشتم، اما مصرف داروها اضافه وزنم را چندین برابر کرده بود. چند ماهی خودم سعی کردم با کم‌خوری وزنم را کاهش دهم، اما در طول روز احساس ضعف شدید داشتم و بعد از مدت کوتاهی رژیم را کنار می‌گذاشتم. بیماری و اضافه وزن دست به دست هم داده بودند و تحرک را برایم سخت کرده بودند.
با توصیه پزشک متخصص و راهنمایی برادرم که از مراجعین قبلی کلینیک رژیم درمانی نوین بود، تصمیم گرفتم با مراجعه به این مرکز وزن خود را کاهش دهم. با دریافت اولین رژیم متوجه شدم که رژیم کاملی شامل انواع غذاها و میان وعده‌های سالم و مفید برای من در نظر گرفته شده است. به طوریکه در طول روز احساس گرسنگی و ضعف نمی‌کردم. همچنین طبق توصیه آقای دکتر فرشچی سعی می‌کردم تا حد امکان در منزل نرمش و فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت داشته باشم.
پس از اجرای رژیم متوجه شدم مصرف داروهای کورتونی تنها علت چاقی و اضافه وزن من نیست. بلکه بخشی از علت چاقی من به دلیل رفتارهای نادرست تغذیه‌ای و رژیم‌های غیراصولی بود. با اجرای رژیم‌ها به تدریج وزن من کاهش یافت. در ابتدا به علت فعالیت بدنی محدود که ناشی از وزن بالا و درد مفاصل بود روند کاهش وزنم کند بود، اما خوشبختانه با کمی کاهش وزن فشار بر روی مفاصلم کاهش یافت و نه تنها توانستم مدت زمان بیشتری راه بروم بلکه پزشک میزان داروهای مصرفی‌ام را کاهش داد.
من در مدت ۹ ماه موفق شدم ۱۸ کیلوگرم از وزن خود را به تدریج و بدون احساس ضعف کم کنم. اما هنوز تا رسیدن به وزن مناسب فاصله دارم. امیدوارم با رعایت بیشتر رژیم بتوانم به طور کامل از شر چربی‌های اضافی خلاص شوم.

Loading