رفع مشکلات گوارشی پس از کاهش وزن

سن: ۲۸ سال
وزن اولیه: ۱۰۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
مدت‌ها بود که به ریفلاکس مبتلا بودم. همیشه ترش می‌کردم و سوزش معده داشتم. هر غذایی را نمی‌توانستم بخورم. مدتی دارو مصرف کردم. با مصرف دارو علائمم بهتر می‌شد اما به محض قطع کردن آن مجدداً مشکلات گوارشی‌ام شروع می‌شد. بعد از مدتی علائم بیماری‌ام شدیدتر شد. حتی گاهی شب‌ها از شدت درد معده از خواب بیدار می‌شدم. دوباره به پزشک متخصص مراجعه کردم. ایشان ضمن تجویز دارو به من توصیه کردند که حتماً وزن خود را کاهش دهم. به گفته پزشک اضافه وزن با افزایش فشار وارده به معده سبب تشدید برگشت اسید معده می‌شد. بعد از مدتی جستجو در اینترنت و خواندن مطالب علمی در این زمینه با سایت کلینیک رژیم درمانی نوین آشنا شدم و تصمیم گرفتم برای کاهش وزن به آنجا مراجعه کنم.
بعد از ثبت نام در دوره‌های رژیم درمانی نوین متوجه شدم که از نظر آقای دکتر فرشچی نیز چاقی یکی از علت‌های بروز سوزش و درد معده است. ایشان به من توصیه کردند که حتماً با جدیت برنامه کاهش وزن را دنبال کنم و از مصرف مواد غذایی پرچرب و وعده‌های غذایی سنگین که می‌تواند علائمم را بدتر کند جداً خودداری کنم.
اولین رژیم را دریافت کردم و خوشبختانه متوجه شدم که رعایت آن برایم سخت نیست. هر بار که به کلینیک نوین مراجعه می‌کردم و روی ترازو می‌رفتم انگیزه‌ام برای ادامه مسیر بیشتر می‌شد. زیرا بدون مشکل خاصی هر هفته میزان کاهش وزن مورد نظر را داشتم. با ۸-۷ کیلو کاهش وزن علائم سوزش معده تا حد زیادی کاهش یافت. بعد از ۶ ماه رعایت رژیم هم ۲۰ کیلو کاهش وزن داشتم و از تناسب اندامم راضی بودم و هم با رعایت توصیه‌هایی که در کنار برنامه کاهش وزن به من شده بود دیگر از معده دردهای شدید که زندگی روزانه‌ام را مختل کرده بود خبری نبود.

Loading