اراده برای موفقیت در رژیم، ویژگی افراد موفق در کاهش وزن

ویژگی افراد موفق در کاهش وزن
سن: ۳۸ سال
وزن اولیه: ۹۱ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
من علاقه زیادی به مصرف برنج دارم و تمام وعده‌های غذایی ناهار و شام را برنج مصرف می‌کردم. البته از کودکی کمی اضافه وزن داشتم. اما هر چقدر بزرگتر شدم چون عادات غذایی‌ام را نمی‌توانستم تغییر دهم اضافه وزنم بیشتر شد.
اعتماد به نفسم پایین آمده بود. خجالت می‌کشیدم به لباس فروشی بروم و سایز لباسم را اعلام کنم. کم‌کم به فکر افتادم که وزنم را کاهش دهم. با کمی جستجو با رژیم درمانی نوین آشنا شده و برای دریافت رژیم لاغری به این مرکز مراجعه کردم.
آنچه باعث شد من بتوانم به رژیم‌های نوین پایبند بمانم این بود که عملکرد من به طور منظم بررسی می‌شد. از طرفی حجم وعده‌های غذایی به طور تدریجی کاهش می‌یافت. به همین دلیل کاهش حجم وعده‌ها خیلی محسوس نبود. در واقع من همان غذاهای معمول را در منزل تهیه می‌کردم.
در طول دوره رژیم اگر غذای خاصی را هوس می‌کردم اطلاع می‌دادم تا آن را با اندازه‌ای مشخص در برنامه‌ام بگنجانند. از همه مهمتر از مصرف برنج به طور کامل محروم نشده بودم و می‌توانستم به مقداری که در رژیم برایم تعیین شده بود برنج بخورم.
 در برنامه‌ای که داشتم پیاده‌روی نیز در نظر گرفته شده بود که مدت زمان آن به تدریج افزایش می‌یافت. در تمام طول دوره رژیم سعی کردم عادت‌های غلطی که آقای دکتر فرشچی به من گوشزد می‌کردند را کم‌کم کنار بگذارم.
هر روز پیاده‌روی می‌کردم. خودم را در مقابل وسوسه‌های غذایی کنترل می‌کردم. به تدریج به وزن مناسب رسیدم. به نظر من همه چیز به اراده انسان بستگی دارد.
الان ۶۲ کیلوگرم شده‌ام. برخلاف قبل از لباس خریدن لذت می‌برم و تمام اطرافیانم را که مانند من اضافه وزن دارند تشویق می‌کنم برای آنکه احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند وزن خود را کاهش دهند.

Loading