یبوست و تغذیه مناسب آن

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66400
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است ، آيا شما نیز مبتلا به يبوست هستيد. يا مدفوع شما سفت است و دفع آن در شما با مشکل انجام مي شود؟

    ممکن است يبوست به علت ابتلا به بيماري هاي مختلف به وجود آيد. ممکن است ناشي از مصرف بعضي از داروها باشد، ممکن است ناشي از خوردن برخی غذاها باشد. در هر صورت براي درمان يبوست خود در صورتي که پزشک شما دستور خاصي نداده است به توصيه هاي زير

    عمل نماييد.غذاهاي شما بايد شامل موادي که به حرکات روده کمک مي کند مانند انواع مختلف سبزي و ميوه هاي تازه و يا خشک و نان با سبوس باشد در اين مواد مقادير قابل توجهي مواد ليفي وجود دارد. سعي کنيد حداقل روزي 4-5بار ميوه ميل نماييد اگر از نظر جويدن و يا بلع دچار مشکل هستيد، سعي کنيد اين مواد را له کنيد و يا در مخلوط کن به شکل نرم درآوريد. مي توانيد روزي يک يا دو قاشق سبوس به غذاهاي خود اضافه کنيد. سبوس را مي توان در موقع پختن سوپ، تخم مرغ و يا ساير غذاها استفاده نماييد و يا به صورت خام مصرف کنيد. سعي کنيد روزي 8 تا 10 ليوان آب و مايعات بنوشيد. مايعات گرم معمولا بيشتر موجب تحريک روده ها مي شوند.

    بعضي از افراد براي بيرطرف نمودن يبوست از آلوي خيسانده و آب آن و آب ليمو شيرين استفاده مي کنند. شما هم مي توانيد اين مواد را مصرف و اثر آنها را آزمايش نماييد. فعاليت بدني سبک و پياده روي در در محيط باز و يا حداقل راه رفتن در اتاق مي تواند در رفع يبوست موثر باشد، برعکس استراحت بيش از حد در بستر يا نشستن و بي حرکتي موجب تشديد حالت يبوست مي گردد. در صورتي که بخواهيد از داروهاي نرم کننده و يا ملين استفاده کنيد، بهتر است قبلا با پزشک خود مشورت نماييد

    #96288
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    بسیار ممنون ، یبوست در افراد جاق بیشتر شایع هست .

    #96587
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    یبوست در افراد تحت رژِم های لاغری نیز بسیار شایع و رایج است !

    #96592
    azy
    مشارکت کننده

    سلام مطلب جالبی بود ممنون.
    برخی میگویند 3 عدد خرما را با آب جوشانده و گرم گرم میل کنید باعث اجابت مزاج میشود..یا در بارداری به این دلیل که از این طعمها خوشتان نمی آید 2 عدد خرما خورده و بعد از آن یک لیوان آب گرم میل کنید..در بارداری پزشکان شربت انجیر را هم تجویز میکنند که بسیار موثر است.

    #96596
    madjd
    مدیرکل

    چقدر شما به خرما علاقه دارید!
    انجیر وآلو خیس کرده هم خیلی مفید است

    #96605
    azy
    مشارکت کننده

    نه اتفاقا اصلا دوست ندارم .اما در بارداری بسیار مفید است ..

    #96616
    madjd
    مدیرکل

    خرما در بارداری مفیده؟کی گفته؟

    #96621
    madjd
    مدیرکل

    بیشتر به زمان زایمان اشاره داشت

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.