گیاه خواران با خطر كمبود ید مواجه هستند

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70649
    mosavi
    مشارکت کننده

    متخصصان تغذیه می گویند برخی از افراد گیاه خوار با خطر كمبود ید مواجه می شوند چون نمی توانند از طریق رژیم غذایی شان به اندازه كافی، این عنصر حیاتی را دریافت كنند.
    متخصصان می گویند این یافته به ویژه مربوط به زنان در دوران بارداری می شود چرا كه در این زمان مقدار ید در بدن مادر توسط جنین در حال رشد وی، مورد استفاده قرار می گیرد.
    متخصصان می گویند هر چند این مطالعه در مقیاس كوچك صورت گرفته اما به طور كلی گروهی را شناسایی كرده است كه ممكن است بیشتر در معرض كمبود ید قرار داشته باشند.
    این یافته از این جهت حائز اهمیت است که به پزشکان كمك می كند برای مشورت با بیمارانشان درك بهتری داشته باشند.
    عنصر ید كه در نمك یددار، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات و برخی از نان ها موجود است توسط غدد تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد تا به تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) و رشد بدن به ویژه در نوزادان و كودكان خردسال كمك كند.
    بنابراین گزارش، كمبود ید در دوران جنینی و ابتدای رشد در دوران كودكی منجر به بروز نارسایی های مغزی در بیشتر نقاط جهان می شود. هر چند پزشكان معتقدند كه بیشتر مردم آمریكا مقادیر زیادی از این عنصر را از طریق رژیم غذایی دریافت می كنند اما كارشناسان انجمن تیروئید در آمریكا توصیه می كنند كه زنان باردار و شیرده مکمل حاوی ید مصرف كنند چون كمبود ید می تواند خطر سقط جنین و یا بروز مشكلات تیروئیدی را در مادر و نیز ناتوانی های ذهنی را در نوزاد افزایش دهد.

    #97809
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب مفیدتون
    چنانچه فرد در کنار رژیم گیاهخواری از مکمل استفاده کند نیز دچار کمبود ید یا دیگر ریزمغذی های میشود ؟

    #97861
    mosavi
    مشارکت کننده

    خواهش می کنم. رژیم‏های گیاهخواری در صورتی که به دقت طراحی شوند از بروز بسیاری از بیماری‏ها پیشگیری می‏کنند. اما در صورتی که به‏خوبی تنظیم نشوند حتی موجب کمبود یک یا چند ماده ریز مغذی در بدن و عوارض کمبود ناشی از آنها خواهند شد. استفاده از مکمل غذایی بخصوص در مورد املاح و ویتامین هایی که گیاهخواران بیشتر در معرض کمبود آن قرار دارند مانند روی، آهن، ویتامین B12و … مفید می باشد. البته باید توجه داشت مکمل غذایی مورد استفاده به میزان توصیه شده برای دریافت روزانه، حاوی این ریزمغذی ها از جمله ید باشد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.