گیاهخواری و کمبود آهن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83255
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    گیاه‌خواران و آهن
    آیا امکان دارد در چهارچوب رژیم غذایی گیاه‌خواری یا خام‌خواری کمبود آهن بروز کند؟ بله باید بدانید که بدن ما برای تامین نیاز روزانه‌ی خود به آهن نیاز به مصرف گوشت قرمز دارد. اما گیاه‌خواران نیز می‌توانند با شناسایی سبزیجات و گیاهان سرشار از آهن و ترکیب آن‌ها تا حد زیادی با کمبود آهن مقابله کنند. کاهو و انواع کلم‌ها نیز حاوی آهن هستند. سالاد کاهویتان را با کلم زیادی تهیه کرده و میل کنید. به هر بهانه‌ای به غذاهایتان جعفری اضافه کنید.
    توجه داشته باشید که برگ‌های گیاه قاصدک نیز آهن ساز هستند. یک فنجان از این برگ‌ها 1.7 میلی‌گرم آهن دارد.
    گزنه یکی دیگر از افزایش‌دهنده‌های آهن است. این گیاه سرشار از ویتامین C و آهن می‌باشد و برای رفع خستگی‌های جسمی و روحی مناسب است.
    تا می‌توانید با کلم پیچ، اسفناج و چغندر انواع سالادها را تهیه و میل کنید.
    مغزها و دانه‌ها را دریابید.
    توجه داشته باشید که شکلات سیاه نیز به افزایش میزان آهن بدنتان کمک می‌کند. برای این کار شکلات‌های 70 درصد کاکائو میل کنید.
    به غذاهایتان زردچوبه اضافه کنید. این ادویه علاوه بر داشتن خواص ضدسرطانی می‌تواند به افزایش میزان آهن بدنتان نیز کمک کند.
    درست است که آقایان نیز برای تامین آهن روزانه با مشکلاتی روبه رو می‌شوند که تغذیه‌ی نامناسب یکی از آن‌هاست. اما توجه داشته باشید که خانم‌ها به دلیل عادت ماهانه بیشتر با مشکل کمبود آهن مواجه می‌شوند و نیاز به آهن بیشتری دارند. اگر آزمایش داده‌اید و با مشکل کمبود آهن مواجه هستید علاوه بر افزایش مصرف مواد غذایی حاوی آهن باید مکمل نیز مصرف کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.