کیوی و ارزش غذایی آن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79778
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    کیوی
    زیر آن پوست قهوه‌ای پرزدار کمی تا نیمه‌ای خشن دنیایی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها انتظارتان را می‌کشد. کیوی منبع فوق‌العاده ویتامین C می‌باشد که حتی گوی سبقت را از پرتقال نیز ربوده است.
    ارزش غذایی
    100 گرم کیوی 55 کالری دارد با 84گرم آب، 14 گرم گلوسیدها، 8/2 گرم فیبر، 290 میلی‌گرم پتاسیم، 95 میلی‌گرم ویتامین C، 35 میلی‌گرم کلسیم، آهن و منیزیم.گوشت سبز رنگ و شیرین یا ترش یک عدد کیوی نیازتان به ویتامین C را تامین می‌کند. حالا که کم‌کم به روزهای سرد سال نزدیک‌تر می‌شویم لازم است که بیشتر به فکر تقویت سیستم ایمنی بدنتان باشید و ویتامین C به راحتی از پس این کار بر می‌آید.
    برای همین هم شما را از ابتلا به برخی از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و همچنین خستگی نجاتتان می‌دهد. کیوی به دلیل داشتن ویتامین C و عناصر مغذی دیگر یکی از میوه‌هایی محسوب می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. برای همین هم مصرف منظم آن باعث پیشگیری از برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن می‌شود. این میوه سرشار از پتاسیم است حتی بیشتر از موز.
    برای همین هم خدمت زیادی به سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی‌تان می‌کند. این ماده معدنی نقش مهمی در انقباض عضلات دارد بنابراین به تنظیم ضربان قلب و حرکات بدن و همچنین هضم غذا کمک می‌کند. همین پتاسیم اجازه نمی‌دهد که کلسیم بدن از طریق ادرار دفع شود. در نتیجه از تشکیل سنگ کلیه و ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. اگر از استرس و خستگی زیاد در عذاب هستید نیز کیوی را دریابید به خاطر اینکه میزان بالای منیزیم آن شما را سرحال می‌آورد و استرس‌هایتان را از بین می‌برد.این میوه سرشار از فیبر است و به دفع راحت کمک می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.