کیوی: ایده آل برای آن‌هایی که رژیم لاغری گرفته‌اند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79693
    zghasemi
    مشارکت کننده

    زیر آن پوست قهوه‌ای پرزدار کمی تا نیمه‌ای خشن دنیایی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها انتظارتان را می‌کشد. کیوی منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C می‌باشد که حتی گوی سبقت را از پرتقال نیز ربوده است.

    ارزش غذایی کیوی

    100 گرم کیوی 55 کالری دارد با 84 گرم آب، 14 گرم گلوسیدها، 2.8 گرم فیبر، 290 میلی‌گرم پتاسیم، 95 میلی‌گرم ویتامین C، 35 میلی‌گرم کلسیم، آهن و منیزیم.

    گوشت سبز رنگ و شیرین یا ترش یک عدد کیوی نیازتان به ویتامین C را تامین می‌کند. حالا که کم‌کم به روزهای سرد سال نزدیک‌تر می‌شویم لازم است که بیشتر به فکر تقویت سیستم ایمنی بدنتان باشید و ویتامین C به راحتی از پس این کار بر می‌آید. برای همین هم شما را از ابتلا به برخی از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و همچنین خستگی نجاتتان می‌دهد. کیوی به دلیل داشتن ویتامین C و عناصر مغذی دیگر یکی از میوه‌هایی محسوب می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. برای همین هم مصرف منظم آن باعث پیشگیری از برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن مختلف می‌شود.

    این میوه سرشار از پتاسیم است حتی بیشتر از موز. برای همین هم خدمت زیادی به سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی‌تان می‌کند. این ماده‌ی معدنی نقش مهمی در انقباض عضلات دارد بنابراین به تنظیم ضربان قلب و حرکات بدن و همچنین هضم غذا کمک می‌کند. همین پتاسیم اجازه نمی‌دهد که کلسیم بدن از طریق ادرار دفع شود. در نتیجه از تشکیل سنگ کلیه و ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

    اگر از استرس و خستگی زیاد در عذاب هستید نیز کیوی را دریابید به خاطر اینکه میزان بالای منیزیم آن شما را سرحال می‌آورد و استرس‌هایتان را از بین می‌برد.

    این میوه سرشار از فیبر است و به دفع راحت کمک می‌کند. فیبرهای غذایی موجود در این میوه به کنترل اشتها کمک کرده و برای افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند بسیار مفید است.

    چند توصیه

    افراد آلرژیک باید در مصرف این میوه احتیاط کنند چون یک میوه‌ی حساسیت‌زا محسوب می‌شود. باید بدانید که کیوی در دمای محیط به سرعت رسیده و اگر به موقع مصرف نشود خراب می‌شود. البته می‌توانید تا مدت زمان طولانی از این میوه نگهداری کنید به شرطی که در کنار سیب نگهداری نشوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.