کودکان چاق باید زمان بیشتری درس بخوانند

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #82228
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد کودکان چاق به زمان بیشتری برای تفکر و درک مسایل درسی نیاز دارند. مطالعه نشان می دهد بین چربی های بدن و توانایی کودکان و نوجوانان برای حل مشکلات ارتباط وجود دارد.

    به گفته محققان دانش آموزانی که اضافه وزن دارند در مواجهه با سوالات اساسی شناختی، آهسته تر از بقیه به سوالات پاسخ می دهند و این نشانه ای از روند کند تر فکر کردن در این افراد است.

    در این تحقیقات ، محققان واکنش ها و فعالیت مغزی 74 دختر و پسر بین هفت و نه ساله را که نیمی از آنها شاخص توده بدن (BMI) بالایی داشتند، مورد بررسی قرار دادند .

    برای این کودکان ردیف هایی از فلش (پیکان) بر روی صفحه نمایش نشان داده شد و از آنها درخواست شد به هنگام شناسایی مسیر یکی از پیکان های وسط دکمه ای را فشار دهند. در آزمایش دوم همین آزمون با درخواست های پیچیده تر از آنها گرفته شد.

    نتایج نشان داد زمان واکنش کودکان چاق در آزمایش نخست 8 درصد ودر آزمایش دوم 15 درصد بیشتر از بقیه بود.

    این کودکان همچنین بیشتر از دیگران به آزمون ها پاسخ اشتباه دادند و به علت اشتباه در پاسخ به سوالات، وقت بیشتری برای پاسخ به سوال بعدی نیاز داشتند.

    داده های حاصل از بررسی فعالیت مغزی این افراد نشان می دهد پردازش شناختی توسعه نیافته در قشر پی اف سی ( PFC ) مغز که مسوول تفکر منطقی است و قشر آی سی سی ( ACC ) که مسوول یادگیری از اشتباهات است، سبب می شود این افراد به زمان بیشتری برای تفکر نیاز داشته باشند.[/align]

    #101525
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    واقعا جالب بود . به نظرم هر مادری این مطلب رو مطالعه کنه محاله که نسبت به چاقی فرزندش بی تفاوت بمونه.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.