کودکان بي‌اشتها را مجبور به خوردن نکنيد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67729
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    والدين نبايد هيچ گاه از رشوه دادن يا تهديد کردن و حتي تشويق بي‌رويه براي غذا دادن به کودک استفاده کنند. بهترين و موثرترين روش در مورد کودکان کم اشتها اين است که هرگز نسبت به غذا خوردن و نخوردن کودک واکنش نشان ندهند و حساسيت‌هاي او را تحريک نکنند.

    کودکان غذا خوردن همراه با اجبار را دوست ندارند. گاهي اغلب پدر و مادرها از اين روش براي تغذيه کودکانشان استفاده مي‌کنند که پزشکان نيز با اين روش مخالفند.

    قدرت تمرکز در كودكان کمتر و شيطنت در آنها بيشتر است. والدين ضمن آگاهي از اين نکته بايد به کودکان اجازه تحرک حين غذا خوردن دهند و تعداد وعده‌هاي غذايي آنها را بيشتر کنند؛ چرا که اين کار، معده کودک بي‌اشتها را فعال مي‌کند و عادت به خوردن را در کودک آموزش مي‌دهد. همچنين مي توان براي رفع بي‌اشتهايي، در محل غذا خوردن کودکان تغيير ايجاد کرد؛ به گونه‌اي که هميشه در يک جا غذا صرف نشود.

    گاهي اوقات بايد به کودکان حق انتخاب داده و به آنها اجازه دهند تا غذا را در هر ظرفي که دوست دارند، صرف کنند.لازم به ذکر است که معمولاً این فرشته های کوچولو، دوست دارند با غذا ارتباط برقرار کنند پس از آهسته غذا خوردن و لفت دادن آنها ناراحت و عصبی نشوید . یک راهکار خوب دیگر این است که به کودک در هنگام غذا خوردن اجازه نقاشی کردن را هم بدهید .همچنين کودکان را براي خريد مواد غذايي همراه خود ببرند و تزیین بشقاب غذایی آنها را فراموش نکنید . این کوچولوهای دوست داشتنی بشقاب های رنگی رو خیلی بیشتر دوست دارند :P .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.