کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، به بیماری‌های آلرژیک مبتلا نمی‌شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89766
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    یک فوق تخصص آسم و ایمونولوژی عنوان کرد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، نسبت به کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند کم‌تر به بیماری‌های آلرژی به خصوص آسم آلرژیک که در کودکی شایع است مبتلا می‌شوند.

    دکتر مریم محلوجی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به تاثیر تغذیه کودک از شیر مادر در پیشگیری از بروز بیماری‌های آلرژیک، گفت: شیرمادر حاوی سلول‌های ایمنی زنده است که مصرف آن موجب ایمنی کودک در برابر بیماری‌هایی از قبیل بیماری‌هایی اسهالی، دیابت، آلرژی و … می‌شود، به همین دلیل پزشکان بر تغذیه کودک از شیر مادر تا 2 سالگی تاکید فراوانی دارند.

    وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان سعی بر این دارند، شیر خشک را بر اساس ترکیبات شیر مادر تولید کنند که در این راه موفقیت بسیاری کسب کردند، برای مثال شیرخشک حاوی ویتامین‌ها و املاح فراوانی است که در شیر مادر نیز وجود دارد اما هنوز تولیدکنندگان موفق به تولید سلول‌های ایمن زنده موجود در شیر مادر نشده‌‌اند که این مساله موجب تمایز عمده میان شیر مادر و شیر خشک شده است.

    این فوق تخصص آسم و ایمونولوژی در ادامه تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نسبت به کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند کم‌تر و یا اصلا به بیماری‌های آلرژی به خصوص آسم آلرژیک که در کودکی شایع است مبتلا نمی‌شوند به همین دلیل پزشکان به تغذیه از شیر مادر در کودکان به خصوص کودکانی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به آلرژی هستند، تاکید می‌کنند.

    محلوجی‌راد عنوان کرد: توصیه می‌شود کودکان تا 6 ماهگی تنها از شیر مادر تغذیه کنند و به هیچ عنوان از غذاهای کمکی استفاده نشود و پس از اتمام 6 ماهگی به همراه شیر مادر مصرف غذاهای کمکی را آغاز کنند و تا پایان 2 سالگی تغذیه با شیر مادر در آنها قطع نشود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.