کمک از آبغوره برای کاهش وزن !!

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73511
    marziyeh.a
    مشارکت کننده

    آبغوره شما را لاغر نمي‌كند

    جام جم آنلاين: اين روزها بيشتر غوره‌ها آبدار شده‌ و آماده آبگيري‌ است. غوره ميوه نارس انگور است و علاوه بر آبگيري، گرد، رب و ترشي آن را نيز تهيه مي‌كنند.

    غوره به دليل اسيدهاي فراوان، طعم ترش و طبع سردي دارد و استفاده از آن در سالاد و برخي غذاها از حرارت درون مي‌كاهد و عطش را رفع مي‌كند.

    برخي با اين تصور كه آبغوره كاهنده چربي خون است، آن را جايگزين داروهاي كاهش‌دهنده چربي مي‌كنند و بعضي ديگر به گمان آن كه با خوردن آبغوره لاغر مي‌شوند و از چربي دور شكم‌شان كاسته مي‌شود، آن را ناشتا مي‌نوشند. اما آيا اين تصورات واقعيت دارد؟

    آبغوره با افزايش ترشحات معده، اشتها را تحريك مي‌كند و در هضم غذاهاي چرب و سنگين مفيد است. به دليل اين كه ويتامين C فراوان دارد التهابات مخاط دهان را نيز كاهش مي‌دهد و از خونريزي لثه‌ها پيشگيري مي‌كند و به دليل تركيبات ضدعفوني كننده، پاك‌كننده معده و روده است.

    چنانچه سالادتان را با آبغوره طعم‌دار كنيد به جذب مواد مغذي مخلفات سالاد كمك مي‌كند. آبغوره به جهت اسيدهاي آلي پتاسيم‌دار براي درمان سياتيك و روماتيسم نافع است و از طريق كليه‌ها سموم بدن را دفع مي‌كند. دوست مهربان كبد است و تا حدود زيادي صفرابر است.

    آبغوره را جايگزين دارو نكنيد

    بنا به گفته متخصصان داخلي، تاكنون هيچ كشف يا فرضيه اثبات‌شده‌اي مبني بر كاهش چربي خون با استفاده از آبغوره به دست نيامده است. متاسفانه در بسياري از موارد افراد آبغوره را جايگزين داروهاي كاهش‌دهنده چربي خون كرده و مصرف دارو را به كل قطع مي‌كنند، اما بايد بدانيد آبغوره تنها مي‌تواند تا حدودي از افزايش چربي خون طبيعي جلوگيري كند. در مواردي كه فشار و چربي خون بالا باشد و بنا به تجويز پزشك نياز به دارو مبرم شود آبغوره كارساز نخواهد بود.

    آبغوره، وزنتان را كم نمي‌كند

    آبغوره نه‌تنها لاغر نمي‌كند، بلكه مصرف ناشتا و مستمر آن مخاط دستگاه گوارش را تخريب كرده و مستعد ايجاد زخم مي‌كند.

    متخصصان عقيده دارند چاقي و به تبع آن افزايش چربي‌هاي دور شكم به دليل عدم فعاليت فيزيكي و افراط در مصرف غذاهاي پرچرب است و هيچ راهي جز بالا بردن فعاليت‌هاي بدني و پيروي از يك رژيم غذايي كاهش‌دهنده وزن، آن هم زير نظر متخصصان مربوط ندارد.

    زياد آبغوره نخوريد

    آبغوره براي افراد سردمزاج و كساني كه دچار ضعف اعصاب هستند توصيه نمي‌شود و به دليل ترشي زياد مقداري از املاح بدن را حل كرده و براي افراد بيمار و سالمند محدوديت مصرف دارد. نظر به اين كه براي طعم‌دار كردن و جلوگيري از رشد كپك به آبغوره نمك مي‌زنند، مصرف آن براي افراد با فشار خون بالا مناسب نيست.

    نكته قابل توجه آن كه هنگام تهيه آبغوره خانگي، پس از اين كه آن را داخل شيشه ريختيد، شيشه را داخل آب‌جوش قرار دهيد.

    با اين كار از رشد باكتري‌ها و كپك‌ها در طول مدت نگهداري جلوگيري مي‌شود. براي خروج هوا نيز تا حد امكان شيشه را با آبغوره پر كنيد و در آن را محكم ببنديد.

    براي تهيه آبغوره و گرد آن بهتر است از غوره عسگري استفاده كنيد. غوره‌هايي كه هسته درشتي دارد آبغوره را تلخ و گس مي‌كند.

    #98420
    amini
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب جالبتون.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.