کلم و پیشگیری از دیابت

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77059
    madjd
    مدیرکل

    پژوهشگران دانشگاه لیستر متوجه شدند رژیم غذایی سرشار از گیاهانی مانند کلم و کاهو می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌ها را تا 14 درصد کاهش دهد.
    دیابت نوع دوم یکی ازبیماری‌های معمول در جهان است.یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی معمولا می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد، اما در مورد تاثیر این رژیم‌های غذایی در پیشگیری از دیابت برای دانشمندان مشخص نشده بود.
    این تیم برای انجام این تحقیقات ، 6 مطالعه را که روی بیش از 220 هزار نفر انجام شده بود بازبینی کردند.
    مصرف این سبزیجات مانند کلم و کاهو به میزان 122 گرم در روز می‌تواند تا 14 درصد از احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم پیشگیری کند.بنابر این بهتر است افرادی که نسبت به خوردن سبزیجات توجه کافی ندارند برای تغییر این عادت نادرست غذایی خود دقت بیش‌تری داشته باشند. میوه‌ها ویتامین‌ها و مواد غذایی بسیار مفید و ضروری را برای بدن فراهم می‌کنند که نمی‌توان آن را با خوردن دیگر مواد غذایی جبران کرد. کلم بروکلی، پیاز و سیر از جمله گیاهانی هستند که خوردنشان به تنظیم قند خون دیابتی ها کمک می کند.
    دکتر یان فریم مدیر تحقیقاتی سازمان خیریه دیابت در انگلستان در این باره گفت:پیش از این هم نتیجه ی تحقیقات فواید بسیار زیاد خوردن میوه و سبزیجات را برای بدن نشان داده بود، اما این نخستین بار است که پژوهشگران متوجه فواید خوردن این مواد غذایی در پیشگیری از دیابت نوع دو شدند.
    پزشکان و متخصصان تغذیه می گویند یک رژیم غذایی پروتئینی و با شاخص گلایسمیک پایین(میزان قند خون پس از مصرفکربوهیدرات ها( برای همه افراد مفید است. کلم بروکلی، چغندر، هویج و ذرت نیز جزوسبزیجات با شاخص گلایسمیک پایین به شمار می روند.
    طبق نتایج این تحقیق مصرف کلم بروکلی ممکن است عوارض مخرب دیابت را از بین ببرد؛ عوارضی که دیابت بر روی عروق خونی قلب می گذارد. ماده ای به نام “سولفورافان” در سبزیجات وجود دارد. این ماده تولید آنزیم هایی که از عروق خونی محافظت می نماید را تحریک می کند و منجر به کاهش مولکولهایی می شود که سبب تخریب سلول ها می گردند. سبزیجات خانواده ” Brassica ” پیش تر نیز به عنوان مواد مرتبط با کاهش خطر حملات قلبی و مغزی شناسایی شدند.

    منبع: قدس آنلاین

    #100624
    madjd
    مدیرکل

    در نتیجه پژوهش هایی که انجام گرفت پژوهشگران اعلام کردند، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ‌دار سبز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، اما چه سبزیجاتی؟
    بررسی 6 مطالعه در مورد مصرف سبزیجات و میوه‌ها نشان می‌دهد که تنها مصرف کلم و اسفناج در پیشگیری از دیابت موثر است.
    بر اساس نتایج این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شده، مصرف یک و نیم وعده (معادل 106 گرم) از این سبزیجات در روز خطر بروز دیابت نوع دو را 14 درصد کاهش می‌دهد.
    طی این بررسی مشخص شد مصرف زیاد میوه و سبزی به طور کلی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد. اما گل کلم و کلم بروکلی در گروه سبزیجات کاهنده خطر گنجانده می‌شوند. علت تاثیر مثبت این گروه سبزیجات به درستی شناخته نشده اما عده‌ای از متخصصان، میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیوم این سبزیجات را موثر می‌دانند.
    گفتنی است، متخصصان همچنان مصرف 5 وعده میوه و سبزی در روز را به افراد توصیه می‌کنند.
    پیاز، سیر، کلم بروکلی، جو، مغزها، سبوس غلات، ریواس و مخمر از منابع غنی کروم محسوب می شود و به تنظیم قند خون در محدوده مطلوب کمک می کنند.
    کلم بروکلی، جو، مغزها، قارچ خوراکی، سبوس غلات، ریواس و مخمر از سبزی های مفید هستند که از منابع غنی کروم محسوب می شود و به تنظیم قند خون در محدوده مطلوب کمک می کنند.
    آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین های E، C و بتاکاروتن از مواد بسیار مهم برای حفاظت از سلول های تولید کننده انسولین هستند، مصرف منابع حاوی این ویتامین برای دیابتی ها مفید است که از جمله مواد حاوی این منابع می توان به مرکبات و مغزها اشاره کرد.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.