کلم و دوری از استرس

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78754
    zghasemi
    مشارکت کننده

    کلم‌ها می‌توانند با استرس، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان‌ها مقابله بکنند به خاطر اینکه حاوی ویتامین C و اسیدفولیک می‌باشند. روش‌های مختلفی وجود دارد که کلم را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. می‌توانید کلم را به سالادهایتان اضافه کنید. آش یا سوپتان را پر از کلم کنید. با برگ‌های کلم دلمه درست کنید.
    کلم‌پلو را دریابید. آب کلم میل کنید. اگر بعد از خوردن کلم دچار نفخ معده می‌شوید می‌توانید قبل از پخت کمی رازیانه و یا زیره به آن اضافه کنید. باید بدانید که کلم سرشار از فیبرهایی است که میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارند و برای همین هم نمی‌گذارند بد خلق و کسل شوید. آب کلم نیز یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای مقابله با زخم معده می‌باشد.
    علاوه بر مواد غذایی ذکر شده مواد غذایی دیگری مانند موز، آجیل، غلات کامل، شکلات سیاه، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C، اسفناج و غیره نیز حال و هوای شما را بهتر کرده و یاس‌هایتان را به دست باد می‌سپارد.

    #101245
    madjd
    مدیرکل

    مصرف کلم، چاقي را از خود دور کنيد. تحقيقات نشان داده است که وجود ماده اي به نام “تارتاريک اسيد” در کلم، باعث مي شود از تبديل قند و کربوهيدرات ها در بدن به چربي جلوگيري شود.
    100 گرم کلم، فقط 25 کالري دارد و از آنجا که فاقد چربي اشباع و کلسترول و داراي مقدار زيادي فيبر مي باشد، پس براي کاهش وزن بسيار مفيد است.

    #101246
    madjd
    مدیرکل

    کلم جزء مواد گواتروژن است و زياد مصرف کردن آن ممکن است باعث ايجاد مشکلات تيروئيد (گواتر) شود. بنابراين در مصرف آن زياده روي نکنيد. همچنين بيماران مبتلا به کم کاري تيروئيد بايد از مصرف آن خودداري کنند.

    #101250
    zghasemi
    مشارکت کننده

    پس کلم هم شاد میکنه و هم لاغر ..لاغری هم که اغلب باعث شادی افراد میشه

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.