کدام بيماران نبايد ترشي بخورند؟

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75021
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    يکي از متداول‌ترين توصيه‌ها براي پيشگيري و درمان بيماري‌هاي گوارشي، مصرف موادغذايي مفيد و اجتناب از خوردن خوراکي‌هاي مضر است زيرا تغذيه در بروز بسياري از بيماري‌ها، به‌خصوص بيماري‌هاي گوارشي، نقش دارد…
    در اين ميان، برخي افراد هم اصلا نبايد ترشي بخورند؛ مثلا كساني که اسيد معده‌شان زياد است و افراد مبتلا به التهاب مري كه معمولا در اثر برگشت اسيد معده به مري ايجاد مي‌شود. بيماران دچار ريفلاكس معده كه معمولا احساس ترش‌كردن و سوزش سر دل دارند، به غير از ترشي، بايد از مصرف هرگونه موادترش مانند مركبات، لواشك و… هم پرهيز كنند زيرا مصرف اين خوراكي‌ها باعث تشديد علايم بيماري‌شان مي‌شود. گروه ديگري كه بهتر است ترشي نخورند، افراد مبتلا به زخم‌معده و اثني‌عشر هستند. معمولا اين بيماران در اثر زخم‌معده و زخم اثني‌عشر دردهاي شديدي دارند. در مبتلايان به زخم‌معده، مصرف غذا باعث شدت بيماري مي‌شود درحالي كه در بيماران دچار زخم اثني‌عشر، غذاخوردن از شدت ناراحتي‌ مي‌كاهد. داروهاي تجويزشده براي اين بيماران، ميزان ترشح اسيد را كم مي‌كند تا زخم ترميم شود و بهبود يابد اما مصرف خوراکي‌هاي اسيدي و ترش‌ مانند انواع ترشي، نه‌تنها بهبود زخم را به تاخير مي‌اندازد بلكه بر شدت و علايم بيماري مي‌افزايد. بيماران مبتلا به نشانگان روده تحريك‌پذير نيز بايد از ترشي خوردن اجتناب کنند به اين دليل که بر شدت مشکل آنها مي‌افزايد. در مبتلايان به سوءهاضمه هم اگرچه زخمي در معده وجود ندارد، اما در معده احساس ناراحتي مي‌كنند بايد براي تشديد نشدن مشكلات گوارشي از مصرف ترشي پرهيز كنند.
    در ضمن، مصرف فلفل هم كه در تهيه ترشي به كار مي‌رود، براي بيماران مبتلا به ناراحتي‌هاي گوارشي مي‌تواند تحريك‌كننده و تشديدكننده علايم بيماري باشد بنابراين افراد مبتلا به هيچ‌وجه نبايد ترشي تند مصرف كنند. از سوي ديگر، نتايج تحقيق‌ها نشان مي‌دهد اگر ترشي، مانده و كهنه باشد، وجود قارچ‌هاي درون آن نه‌تنها براي سلامت مضر است، بلكه مي‌تواند سرطان‌زا هم باشد بنابراين بايد از خوردن ترشي‌هاي چند ساله پرهيز کرد زيرا هرچه از زمان توليد آنها بگذرد، ميزان نيتراتشان افزايش پيدا مي‌کند. لازم است يادآور شوم که بررسي‌ها نشان داده‌اند در مناطقي که ميزان مصرف ترشي بالاست، ابتلا به سرطان مري و معده بيشتر گزارش شده است.

    #98980
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    غیر از تمامی ای موارد که ذکر کردید به نظر من دوستانی که قصد کاهش وزن دارند هم بهتره که از مصرف ترشی ها ، لواشک، دوغ ترش و این قبیل مواد غذایی پرهیز کنند. چون باعث افزایش اشتها و احساس گرسنگی زودتر شده و رعایت برنامه غذایی و رژیم رو برای این افراد سخت می کند.

    #98984
    s.samadi
    مشارکت کننده

    کاملا درسته عظیمی جان به علاوه اینکه افرادی که تحت رزیم هستند اشتباها فکر می کنند که خوردن لواشک باعث چاقی نمی شه و کالری خاصی نداره به همین علت به وفور می بینیم که افرادی با خوردن لواشک کاهش وزنشان به حد مطلوب نرسیده دوستان باید توجه کنند لواشک هم از میوه تهیه شده[/php]

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.