کاهش قند و شکر مصرفی در خانه

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76791
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    سعی کنید میزان قند و شکری که در آشپزخانه و برای پخت غذا استفاده می‌کنید را کاهش دهید. خودتان کمپوت درست کنید و سعی کنید میزان شکری که به شربت آن می‌زنید را کاهش دهید.
    اگر عادت کرده‌اید زمانی که کمی دلتان ضعف کرد آب نباتی گوشه‌ی لپتان بگذارید ، بهتر است در این عادت هم تجدید نظر کنید. در این قبیل مواقع بهترین انتخاب این‌هاست: میوه، هویج، میوه های خشک مانند آلو خشک البته نه زیاد یا آجیل آن هم روزی یک مشت نه بیشتر
    کمپوت‌های آماده سرشار از قند هستند. میزان شکری که به مرباها اضافه می‌کنید را نیز کمی کاهش دهید. شاید در گام اول چند قاشق به چشم نیاید اما مجموع این قاشق‌ها خیلی زیاد می‌شوند.
    به میزان مربا، مارمالاد، شربت، عسل، شکلات صبحانه و مواد غذایی شیرین دیگری که سر سفره می‌آورید دقت کنید. مصرف به اندازه و متعادل این مواد غذایی برای بدن خوب است اما اگر مثلاً پیاله پیاله مربا میل می‌کنید باید کمی حواستان را جمع کنید. کاری که می‌کنید اصلاً به نفع سلامت و تناسب اندامتان نیست.
    اگر عادت دارید سر میز کار یا گنجه‌های خانه را پر از بیسکوییت، کیک، کلوچه و غیره بکنید نیز باید بیشتر حواستان را جمع کنید.
    شاید خوردن یک تکه‌ی بزرگ کیک شکلاتی، انواع بیسکوییت های کرم دار و غیره خیلی کیف داشته باشد اما باور کنید آسیبی که این قبیل مواد غذایی به سلامتی می‌زند بیش از چیزی است که فکرش را می‌کنید.
    البته منظورمان این نیست خودتان را از خوردن یک تکه کیک کوچک، چند عدد بیسکوییت و غیره محروم کنید. منظورمان این است این قبیل مواد غذایی هر لحظه دم دستتان نباشد که مصرفتان بیش از حد معمول باشد.
    اگر اهل غلات صبحانه هستید از خرید غلاتی که رویشان یک لایه‌ی قند نشسته خودداری کنید. غلات کامل که از دانه های کامل تهیه شده‌اند بهترین گزینه‌اند. با خورد یک پیاله غلات کامل و میوه بهترین صبحانه را میل و انرژی کافی را تا ظهر دریافت می‌کنید. غلات کامل به تدریج انرژی آزاد می‌کنند برای همین شما کمتر به سمت خوردن شیرینی‌جات گرایش پیدا می‌کنید.

    #100259
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    واقعاً کاربردی … ممنون
    آیا واقعاً کسی پیدا میشه که در آن واحد پیاله پیاله مربا بخوره !!!!

    #100287
    madjd
    مدیرکل

    فکر نکنم!

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.