کار پرچالش ذهنی محافظ ذهن در دوران پیری

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89407
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]طبق یک مطالعه جدید، کارهای پرچالش فکری و ذهنی می توانند از ذهن ما در مقابل زوال شناختی و حافظه در سن پیری بهتر حفاظت کنند.

    محقق این مطالعه «فرنچیسکا دن» از دانشگاه لیپزیگ آلمان در این باره می گوید: «مطالعه ما بدان جهت اهمیت دارد که نشان می دهد نوع کاری که شما انجام می دهید بیش از میزان تحصیلاتتان بر سلامت فکر و ذهن تان تاثیر دارد. تحصیلات عامل مهمی است که بر کاهش ریسک زوال عقل در دوران پیری تاثیر می گذارد.»

    در مطالعه جدید محققان به ارزیابی ۱۰۵۴ فرد ۷۵ سال به بالا پرداختند.

    از هر یک از شرکت کنندگان، تست شناختی موسوم به MMSE به عمل آمد. هر ۱.۵ سال یک بار و به مدت ۸ سال، توانایی های فکری و حافظه این افراد ارزیابی می شد. همچنین آنها به لحاظ سابقه کاری به سه گروه تقسیم شدند:

    مهارت های اجرایی، نظیر توسعه استراتژی و حل مشکلات
    مهارت های کلامی نظیر تفسیر و ارزیابی اطلاعات
    مهارت های سیال نظیر تحلیل داده ها.

    محققان دریافتند شرکت کنندگانی که در طول دوره کاری شان در هر سه گروه در بالاترین سطح قرار داشتند، بالاترین امتیاز را در تست MMSE دریافت کردند. همچنین مشخص شد که این شرکت کنندگان در طول مدت ۸ سال مطالعه از پایین ترین روند زوال شناختی برخوردار بودند.

    پژوهشگران این مطالعه نتیجه گرفتند: «زندگی شغلی مملو از مهارت های تحریک کننده هوش کلامی و عملکردهای اجرایی به حفظ عملکرد خوب شناختی در دوران پیری کمک می کند. یافته ها مؤید این مطلب است که شرایط پرچالش کار امروز می تواند دارای تاثیرات مثبت بر سلامت باشد.»[/align]

    #101812
    alam222
    مشارکت کننده

    اونایی که تست های هوش و آی کیو حل میکنند در جوانی میتونند در پیری ذهنی جوان داشته باشند

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.