کاری را به غذاهای پرچرب اضافه كنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71450
    mosavi
    مشارکت کننده

    متخصصان تغذیه در یك مطالعه جدید تاكید كردند: افزودن ادویه كاری هندی به غذاهای پرچرب، نرخ ابتلا به بیماری های مزمن را كاهش می دهد.
    دكتر شیلا وست، استادیار سلامت زیست رفتاری در «پن استیت» كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت در این باره می گوید: به طور طبیعی وقتی شما غذای چرب می خورید، مقدار «تری گلیسرید» خون افزایش می یابد. اگر این وضعیت مكرر اتفاق بیافتد یا میزان تری گلیسرید خون بیش از حد افزایش پیدا كند، خطر ابتلا به بیماری قلبی شدید می شود.
    وست تاكید كرد: در این آزمایشات دریافتیم افزودن ادویه كاری به یك وعده غذایی پرچرب واكنش تری گلیسرید را تا ۳۰ درصد كاهش می دهد.
    وست و دستیارانش در این آزمایشات وعده های غذایی را در دو روز جداگانه برای شش مرد در گروه های سنی بین ۳۰ تا ۶۵ سال كه دچار اضافه وزن اما سالم بودند، آماده كردند. در یك روز، غذاها با ادویه هایی چون كاری و دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و رزماری تهیه شده بودند. این ادویه ها به دلیل خواص آنتی اكسیدانی فوق العاده بالا مورد استفاده قرار گرفتند.
    طی این دو روز نمونه های خونی شركت كنندگان هر ۳۰ دقیقه یكبار به مدت سه ساعت تحت آزمایش قرار گرفت. در پایان آزمایشات معلوم شد با مصرف غذاهای ادویه دار، فعالیت آنتی اكسیدانی در خون شركت كنندگان ۱۳ درصد افزایش و واكنش انسولینی حدود ۲۰ درصد كاهش یافت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.