چگونه وزن اضافه کنیم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67301
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    به گزارش خبرگزاری رویترز فرد تورک و همکارانش از دانشگاه نورث‌ وسترن نشان دادند که موش‌ هایی که در طول روز، که موقع طبیعی خواب آن ها است، تغذیه شدند،‌ نسبت به موش‌ هایی که در شب تغذیه شده بودند، وزن بیشتری به دست آوردند. جالب است بدانید که این نتیجه در حالی به دست آمد که این موش‌ ها با مقادیر مشابهی از غذا تغذیه شده بودند و مقدار تحرک آن ها هم مساوی بود.
    این پژوهشگران نوشتند:‌ ” با کاری به سادگی تغییر دادن زمان تغذیه ممکن است بتوان به طور عمده بر وزن افراد تاثیر گذاشت. “
    موش ‌هایی که با رژیم غذایی پُر چربی تنها در زمان درست (برای موش‌ ها در شب ‌ها) تغذیه شده بودند، به طور قابل ‌توجهی نسبت به موش‌ هایی که در زمان نادرست (برای موش‌ ها در روزها) تغذیه شده بودند، ‌وزن کمتری به دست آورده بودند.
    کمبود خواب سبب کاهش سطح لپتین پلاسما شده و سطح گرلین را افزایش می دهد . این تغییرات سبب احساس گرسنگی و تمایل زیاد به خوردن در فرد خواهد بود .
    لذا دیر شام خوردن می تواند سبب افزایش اشتها شده و همچنین ، خوردن غذا در شب (زمانی که بدن باید در حالت خواب باشد) ، باعث اضافه وزن خواهد بود .
    http://www.sleepdex.org/weight.htm
    – رژيم چاقي و ساعات خواب و تغذیه نامناسب نبايد به صورت عادات غذايي در فرد باقي بماند بلكه پس از رسيدن به وزن ايده‌آل بايد قطع شود، زيرا مصرف غذاهاي پركالري از جمله غذاهاي پرچرب در درازمدت ممكن است عوارضي را براي فرد به دنبال داشته باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.