چه کنیم که کمترسرمابخوریم؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75403
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    علاوه بر توصیه‌های عمومی در خصوص پیشگیری از ابتلا به این ویروس‌ها كه به شستن دست‌ها، استفاده از ماسك،رعایت فاصله با فرد مبتلا،دست ندادن و مواردی مانند آن تاكید می‌كند، توصیه‌هایی نیز در مورد تغذیه برای پیشگیری و درمان انواع سرماخوردگی‌ها وجود دارد.
    برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا بهتر است سطح ایمنی بدن بالا برود كه به این منظور نحوه تهیه و مصرف مواد غذایی و انتخاب برخی از آنها می‌تواند موثر واقع شود.
    ترجیحا از مصرف مواد غذایی كه از تهیه‌اش مدت زمانی می‌گذرد، پرهیز شود.
    به گفته او ویتامین‌های گروهA وC كه در انواع میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد و از ویتامین‌های آنتی‌اكسیدان محسوب می‌شود،بسیار مفید است.در میان میوه‌ها نیز میوه‌هایی كه ترش مزه هستند مثل لیمو و كیوی سرشار از ویتامینC هستند و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی توصیه می‌شود.
    مصرف قرص‌های جوشان ویتامینC قبل از صرف صبحانه را برای پیشگیری و در روزهای اول سرماخوردگی موثراست. افراد سرماخورده باید مایعات گرم زیاد بنوشند و همچنین از مصرف مواد غذایی كه تحریك‌پذیر هستند از جمله انواع ادویه‌های تند پرهیز كنند.

    علاج واقعه
    تغذیه سالم،علاج و عامل جلوگیری‌كننده از ابتلای افراد به سرماخوردگی است.برای این كه سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو به وظیفه‌اش كه مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا است،عمل كند باید مواد مغذی حیاتی را دریافت كند.
    این متخصص می‌گوید: مصرف پرتقال، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع كلم و دریافت زیاد و منظم ویتامینC به كاهش بروز، شدت و طول مدت سرماخوردگی كمك می‌كند.عدم مصرف این مواد در بدن سبب بروز عفونت‌های مكرر دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.به گفته او، مصرف سیر كه دارای آهن و روی است، سبب تقویت سیستم ایمنی و كاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود.
    ماهی قباد، قزل‌آلا، ماهی‌های روغنی، دانه كدو حلوایی و روغن شاه‌دانه كه غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، مصرف كنند.
    همچنین دانه كنجد و آفتابگردان منابع غنی اسیدهای چرب امگا 6 هستند و این اسیدهای چرب در مبارزه علیه عفونت‌های سرماخوردگی به سلول‌های دستگاه تنفسی كمك می‌كنند. مصرف جگر، كره و تخم‌مرغ كه سرشار از منابع ویتامین A هستند و هویج، انبه، سیب‌زمینی، زردآلو، كدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره نیز تامین‌كننده بتاكاروتن هستند كه در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

    #99155
    madjd
    مدیرکل

    هر کس حداقل 5 واحد میوه و سبزی در روز برای دریافت مقادیر کافی از ویتامین، مواد معدنی و ذخایر آنتی اکسیدانی خود (یعنی تمام موادی که برای یک سیستم ایمنی سالم به آنها نیازمندیم)، نیاز دارد.
    یک راهکار برای افزایش میوه و سبزیجات دریافتی تان این است که آبمیوه ها را وارد رژیم غذایی تان نمایید. البته هر آبمیوه ای موثر نخواهد بود و باید اطمینان حاصل کنید که آبمیوه 100% طبیعی را مصرف کنید و نه دیگر نوشیدنی های مصنوعی که تنها حاوی شکر مازاد و اسانس و کالری هستند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.