چه مواد غذایی در درمان و کنترل دیابت مفیدند؟؟؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66680
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    – ماهي سرشار از اسيدهاي چرب امگا – 3 است ، مصرف ماهي به ميزان حداقل دو بار در هفته و هربار 90 گرم بسيار توصيه مي شود . البته بيماران ديابتي نبايد از كپسول هاي روغن ماهي جز با تجويز پزشك استفاده نمايند .

    – پياز و سير ( در صورت عدم استفاده از آسپيرين و نداشتن مشكلات گوارشي در رابطه با مصرف سير ) از قديمي ترين موادي هستند كه از نظر كنترل بيماري ديابت مورد توجه بوده و تحقيقات جديد اين موارد را تاكيد كرده است (خام و پخته آنها تفاوتي ندارد ) .

    – كلم بروكلي از سبزي هاي بسيار مفيد است كه منبع غني كروم است است و به تنظيم قند خون در محدوده مطلوب بسيار كمك مي كند . جو نيز از نظر كروم غني است . از ديگر مواد غذائي حاوي كروم مي توان به مغزها ، قارچ خوراكي ،‌سبوس غلات ، ريواس و مخمر اشاره كرد .

    -خوردن ميوه ها با پوست باعث افزايش تدريجي قند خون مي شود . جالب است بدانيد كه بيشتر ويتامين ها و مواد معدني در لايه هاي نزديك به پوست ميوه ها قرار دارند . پس ميوه هايي را كه مي شود با پوست خورد با پوست ميل كنيد و از مصرف ميوه هاي بسيار شيرين مثل موز ، انجير ، خربزه ، انگور شيرين و . . . پرهيز و يا بسيار كم مصرف كنيد .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.