چه عواملی سبب افزایش کلسترول می شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89941
    ezamani
    مشارکت کننده

    [/quote]چه چیزهایی خطر کلسترول بالا را افزایش میدهد؟

    چندین فاکتور باعث میشود شما در خطر کلسترول بالا قرار بگیرید:
    – رژیم غذایی مملو از چربیهای اشباع و کلسترول
    – سابقه خانوادگی کلسترول بالا
    – اضافه وزن یا چاقی
    – افزایش سن

    کلسترول و جنسیت

    زنان تا سن یائسگی معمولا مقدار کلسترول کلی کمتری نسبت به مردان در همین سن دارند. همچنین کلسترول خوب آنها بالاتر است. یک علت آن استروژن می باشد. استروژن هورمون جنسی زنانه است که میزان کلسترول خوب را افزایش میدهد. تولید استروژن در سالهای باروری در اوج خود قرار دارد و در دوران یائسگی افت میکند. پس از سن 55 سالگی، خطر کلسترول بالا افزایش می یابد.

    کلسترول و کودکان

    شواهدی وجود دارد که کلسترول در دوران کودکی میتواند موجب تشکیل لخته در رگها شود که این امر منجر به اترواسکلروز و بیماری قلبی در آینده میشود. انجمن قلب امریکا توصیه میکند کودکان و نوجوانان مبتلا به کلسترول بالا اقداماتی برای کاهش آن انجام دهند. کلسترول کلی در افراد در سن 2 تا 19 سال باید زیر 170 باشد.

    چرا کلسترول بالا اهمیت دارد

    کلسترول بالا یکی از عوامل زمینه ساز اصلی بیماری عروق کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی است. همچنین مشخص شده است که خطر بیماری آلزایمر را نیز افزایش میدهد. به طوری که پیش از این دیدیم، کلسترول بالا منجر به تجمع پلاک میشود که عروق را باریکتر میکند. این وضعیت خطرناک است چون جریان خون را محدود میکند. اگر خون رسانی به بخشی از قلب یا مغز به طور کامل قطع شود، حاصل آن حمله قلبی یا سکته مغزی است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.