چشـمتـان پـف مـي‌کنـد؟ غـذاي شـور نـخـوريـد!

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72443
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    پف و كبودي زير چشم 2 منشاء عمده دارد؛ يا در اثر بيماري به‌خصوص بيماري‌هاي كليوي، كبدي يا نارسايي قلب و احتباس آب و مواد زائد در بافت نرم بدن از جمله بافت زير چشم‌ها به وجود مي‌آيد و به دنبال ملاحظات خاص غذايي و رژيم درماني (محدوديت مصرف نمك و آب و برخي فلزات سنگين) برطرف خواهد شد يا به علت شيوه زندگي غلط و الگوي غذايي نامناسب و ناپرهيزي‌هاي افراطي و دفعي غذايي رخ مي‌دهد…

    استراحت كم و مصرف غذاهاي سنگين و زياد به‌خصوص موادغذايي شور مانند خيارشور يا غذاهاي با پروتئين بالا مانند انواع كباب يا گوشت مي‌توانند باعث بروز اين حالت شوند. اين نوع موادغذايي نيتروژن بالايي توليد مي‌كنند كه مدت‌ها در بدن باقي مي‌ماند و تا زماني كه دفع شود، در نسوج نرم بدن انباشته خواهد شد. كساني كه استعداد ابتلا به پف و سياهي دور چشم دارند، بهتر است از خوردن پروتئين‌هاي سنگين يا با حجم بالا و غذاهاي شور پرهيز كنند. برخي كمبودهاي ويتاميني و اختلال‌هاي عروقي از جمله كمبود ويتامين C نيز مي‌تواند باعث فشار به مويرگ‌هاي زير چشم و سياهي موضعي ‌شود. اگر سياهي زيرچشم ارثي باشد و فرد مشكل كلسترول نداشته باشد، مي‌توان از منابع ژلاتين غضروفي نيز براي برطرف‌شدن مشكل استفاده‌كرد. كمبود برخي آنتي‌اكسيدان‌ها نيز مي‌تواند باعث كبودي زيرچشم شود. خستگي، نور زياد يا آلودگي هوا به اكسيدان‌هايي كه در بدن وجود دارند، كمك مي‌كنند تا باعث تخريب سلول‌ها و از كنترل خارج شدن تنظيمات سلولي و ملانوسيت‌ها شوند. به دنبال اين موضوع تركيب‌هاي آهن در موضع از بين مي‌رود و فرد دچار كبودي زير چشم مي‌شود. در اين موارد علاوه بر استراحت كافي و استفاده از كرم‌هاي مناسب آنتي‌اكسيداني، بايد از تركيب‌هاي آنتي‌اكسيدان مانند ويتامين E كه در جوانه گندم، روغن‌ها و ويتامين‌ C كه در ميوه و سبزي‌هاي تازه وجود دارد و تركيب‌هاي كيوتين موجود در برخي ميوه‌ها و جلبك‌ها، نيز استفاده كرد.

    سلامت

    #98264
    amini
    مشارکت کننده

    ممنون خانم جمشیدی از مطلب جالبتون. واقعا هم همینطوره من امتحان کردم هروقت غذای شور میخورم روز بعدش احساس میکنم صورتم مخصوصا چشمام پف داره

    #98279
    nikbakht
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب جالبتون. بله کلا خوردن مواد غذایی که به کلیه بار اضافی تحمیل کنه از جمله نمک (سدیم) و پروتئین سنگین می تونن موجب پف صورت و چشم شوند. البته من از روی تجربه شخصی دیدم که انگار کم خوابی یا پر خوابی هم پف کردن را به دنبال دارن.

    #98287
    e.hamidi
    مشارکت کننده

    سلام وخسته نباشید.سوالم اینه که پس در این صورت میتوانیم بگیم که کسانی که گودی چشم دارند با مصرف نمک گودی چشمشون پر میشه؟

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.