چربی‌سوزی با مصرف ماست

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78212
    zghasemi
    مشارکت کننده

    با تاکید براینکه مصرف ماست به هضم غذا و چربی ها کمک می‌کند, مصرف ماست محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب مواد مغذی فراهم می ‌آورد. هضم پروتئین‌های ماست آسان است، و در رژیم غذایی بخصوص کودک بسیار مفید است و از عفونت‌های روده‌ای و اسهال آنها پیشگیری می‌کند و زمانی که کودکان دچار عفونت‌های روده‌ای و اسهال می‌شوند تا مدت‌ها ممکن است نسبت به شیر عدم تحمل داشته باشند اگر ماستی که ترش نیست در رژیم غذایی آنها در مقادیر بیشتر گنجانده شود به دلیل اینکه پروتئین‌های آن به مولکول‌های ساده‌تر تغییر یافته‌اند دارای هضم و جذب آسان‌تری می‌باشد.

    یکی از عواملی که در جذب کلسیم بسیار حائز اهمیت است نسبت بین کلسیم و فسفر است.

    اصولا برای داشتن استخوانهای سالم و اسکلت‌بندی محکم و دندان‌های محکم تنها مقدار کلسیم و وجود ویتامین D کفایت نمی‌کند بلکه نسبت بین کلسیم و فسفر و مقدار فسفر بسیار حایز اهمیت است. در واقع نسبت کلسیم به فسفر دریافتی از غذاها، در رسوب کلسیم در استخوان‌‌ها بسیار موثر است.

    مناسب‌ترین نسبت میان این دو عنصر مشابه ترکیب شیر مادر یا استخوان‌های بدن به صورت 2 به 1 است. یعنی به ازای هر 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافتی، حدود 430 تا 500 میلی‌گرم فسفر باید دریافت شود. چنین نسبتی تنها در لبنیات وجود دارد.

    #101102
    لیلی
    مشارکت کننده

    سلام چرا طب سنتی خوردن ماست را منع میکنه؟

    #101103
    zghasemi
    مشارکت کننده

    منع میکند؟
    من متخصص طب سنتی نیستم … اما احتمالا به طبع سرد ماست مربوط است..ولی قطعا برای همه منع نشده است بلکه در شرایط خاص محدود و ممنوع میشود که البته من دقیقا مطلع نیستم

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.