چرا نباید در رژیم غذایی کاهش وزن ،تنوع زیادی وجود داشته باشد؟

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69824
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در يک مطالعه جدید پژوهشگران با استفاده از يک پرسشنامه تعيين غذاهاي مصرفي به بررسي تنوع غذاهاي مصرفي در گروه‌هاي غذايي مختلف در بيش از 2000 نفر از افراد NWCR پرداخته‌اند. اين يافته‌ها نشان داده‌اند افرادي که در حفظ کاهش وزن موفق بوده‌اند از رژيمي که حاوي تنوع غذايي محدود ولي از تمام گروه‌هاي غذايي بوده است، استفاده مي‌نمود‌ه‌اند. از اين رو محدود کردن تنوع در تمام گروه‌هاي غذايي مي‌تواند در داشتن يک رژيم کم‌کالري و حفظ طولاني‌مدت کاهش وزن کمک‌کننده باشد. رژيم گرفتن به صورت مستمر و کاستن از تعداد دفعات شروع يک رژيم جديد نيز براي افزايش ميزان موفقيت در حفظ کاهش وزن کمک‌کننده به نظر مي‌رسند. از اين رو افرادي که يک رژيم غذايي يکنواخت هرروزه دارند و رژيم غذايي خود را در پايان هفته، تعطيلات يا موقعيت‌هاي اجتماعي تغيير زيادي نمي‌دهند، ظرف 1 سال کمتر دچار افزايش وزن مجدد مي‌شوند و احتمال حفظ وزن کاسته‌شده در آنها 5/1 برابر بيشتر است.

    #96779
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    ممنون.
    ولی من اصلاً از این مسئله خوشم نمی یاد، رژیم متنوع خیلی بهتره آدم و خسته نمی کنه ولی رژیم های یکنواخت و تکراری باعث دلزدگی میشه و آدم رژیم و رها می کنه.

    #96785
    roshan
    مشارکت کننده

    سلام دوستان من هم با ابوطالبي موافقم گاهي اوقات واقعا از رژيمم خسته ميشم ولي با اين حال به نظر كارشناسم اهميت ميدم و دستورات ايشون رو رعايت ميكنم تا نتيجه بهتري بگيرم

    #96795
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    صد آفرین به شما…

    #97532
    madjd
    مدیرکل

    یعنی به نظر شما نباید تنوع در رژیم غذایی باشه؟نظورتون از تنوع زیاد چیه؟

    #97535
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    منظورم از تنوع زیاد اینه که رژيم غذايي در پايان هفته، تعطيلات يا موقعيت‌هاي اجتماعي تغيير پیدا کنه و یا در انواع غذاهای مختلف در رژیم دیده بشه .
    درواقع دیده شده که رژیم غذایی تاحدی یکنواخت در کاهش اشتهای فرد نقش داره .

    #97541
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی ممنون از مطلبتون، کاملا درسته این رژیم در کاهش اشتها خیلی موثره اما به نظر من باید دید کدوم تاثیر قوی تره، کاهش اشتها یا بی انگیزگی و رها کردن رژیم؟؟چون خیلی از بیمارا رو دیدم که به همین علت رژیم رو کنار گذاشتن و به پرخوریه سابق برگشتن

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.