چرا شکممان قاروقور مي‌کند؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76440
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    روده همه افراد در حالت عادي، حرکاتي به نام پريستالسيسم دارد که اين حرکات گاهي هنگام خالي بودن روده‌ها رخ مي‌دهند و گاهي پس از صرف غذا و موقع سيري. حالا اگر حرکات روده فردي، خيلي شديد باشد، خود او يا اطرافيانش مي‌توانند صداي شکمش را به‌صورت قار و قور بشنوند. ابتلا به روده تحريک‌پذير، تحريک بيش از حد روده با موادغذايي محرک، استرس و رشد بيش از حد ميکروب‌ها در روده مي‌توانند از عوامل قار و قور‌کردن شکم، پس از صرف غذا باشند. هضم نشدن قندهاي موجود در برخي حبوبات در بدن بيشتر افراد هم باعث توليد گاز مي‌‌شود و به همين خاطر هنگام عمل پريستالسيسم، صداي قار و قور ايجاد مي‌کند. ضمن اينکه اگر فردي مشکل کمبود آنزيم لاکتاز روده‌اي داشته باشد، با دريافت برخي قندها مانند لاکتوز موجود در شير، شکمش حسابي به قار و قور مي‌افتد.
    راه‌حل
    هنگام صرف غذا استرس و هيجان نداشته باشيد.
    تندتند غذا نخوريد و هنگام غذا‌خوردن حرف نزنيد تا هوا وارد معده‌تان نشود.
    شير بدون لاکتوز مصرف کنيد.
    مصرف خوراکي‌هاي محرک مانند غذاهاي پرادويه و سرخ‌کرده را در برنامه غذايي‌تان کاهش دهيد.
    زيره سياه، گشنيز و نعناع را به‌صورت تازه يا به شکل چاشني در غذاهاي خود استفاده کنيد. اين گياهان مي‌توانند تحريک روده و توليد گاز را کمتر کنند و باعث شوند که شکمتان پس از صرف غذا، کمتر قار و قور کند.
    منبع:webMD

    #99723
    s.samadi
    مشارکت کننده

    مطلب کارایی بود ممنون و البته در مواقعی که باکتری های روده از حد معمول بیشتر شده باشند احتیاج هست که یک دوره دارودرمانی را هم طی کنند مصرف محصولات پروبیوتیک هم کمک زیادی به این افراد میکنه

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.