چرا سکسکه مي‌کنيم؟

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76439
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    سکسکه در اثر بالا و پايين رفتن ديافراگم در بدن اتفاق مي‌افتد. در واقع برخي از خوراکي‌ها مي‌توانند باعث تحريک و آزار ديافراگم شوند و اجازه ندهند که اين پرده نازک، کارش را درست انجام دهد. براي همين گاهي بعد از‌خوردن بعضي غذاها دچار سکسکه مي‌شويم.

    راه‌حل
    غذاهاي تند و پرادويه نخوريد. مصرف انواع فلفل و پودر کاري مي‌تواند باعث تحريک ديافراگم و ابتلا يا تشديد سکسکه شود.
    دور‌خوردن خوراکي‌ها و آشاميدني‌هاي يخ و داغ را خط بکشيد. مصرف غذاها يا نوشيدني‌ها بسيار سرد يا داغ مي‌تواند باعث اسپاسم ديافراگم و ابتلا به سکسکه شود.
    آهسته غذا بخوريد و غذاي خود را خوب بجويد. هرچه هواي بيشتري همراه لقمه‌هاي غذا بلعيده شود، امکان تحريک شدن بيشتر ديافراگم و ابتلا به سکسکه بعد از غذا هم بالاتر مي‌رود.
    پرخوري از مهم‌ترين عوامل ابتلا به سکسکه است. افرادي که بعد از غذا زياد سکسکه مي‌کنند بايد طوري غذا بخورند که احساس سيري کامل نکنند و در عوض 3 ساعت بعد از غذا، يک ميان‌وعده سبک بخورند.
    منبع: WebMD

    #99732
    s.samadi
    مشارکت کننده

    ممنون جه جالب چون من همیشه با خوردن نوشیدنی های داغ دچار سکسکه می شم

    #99829
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    این ره های درمان سکسکه است:
    1 – نفس خود را نگاه دارید و تا 10 بشمارید.
    2 – داخل یك كیسه كاغذی تنفس كنید (كیسه پلاستیكی به دلیل احتمال چسبندگی آن به بینی، خصوصاً در اطفال به هیچ عنوان توصیه نمی شود).
    3 – انگشت شست خود را بین دندان ها و لب بالا قرار دهید، سپس لب بالا را با انگشت سبابه خود، درست در زیر سوراخ بینی سمت راست، فشار دهید.
    4 – یك لیوان آب را به سرعت بنوشید، باوری قدیمی وجود دارد مبنی بر اینكه نوشیدن هفت جرعه( قلپ) آب سكسكه را متوقف می كند.
    5 – نان خشك یا یخ خرد شده، قورت دهید.
    6 – زبان خود را به ملایمت بكشید.
    7 – یك قاشق چای خوری شكر خشك بخورید.
    8 – بازی پول من را تو برداشتی؟ را به منظور پرت كردن حواس فرد انجام دهید.
    9 – ترساندن ناگهانی فرد مبتلا می تواند مؤثر باشد (به این شرط كه فرد دچار مشكلات بعدی نشود!)
    10 – در برخی مطالب، به گذاشتن یخ و لیمو روی زبان برای متوقف كردن سكسكه، اشاره شده است.
    11 – گذاشتن ژله انگور در زیر زبان
    12 – بو كردن موادی كه بوی نافذی دارند.
    13- در صورتی كه آئروفاژی (AEROPHAGIA)علت ایجاد سكسكه است، فرد باید از صحبت کردن در حین صرف غذا خودداری كند، غذا را به خوبی جویده و با استرس و اضطراب آن را صرف نكند. (آئروفاژی عبارتست از به درون کشیدن غیر عادی و بیش از اندازه ی هوا به داخل ریه ها).
    14- مصرف حجم كم غذا و پرهیز از خوابیدن پس از غذا خوردن ، برای درمان سكسكه با علت رفلاكس معده(REFLEX) ، موثر است. غذای پر چرب، نوشابه های گازدار، پیاز خام، مركبات و حتی سیگار كشیدن، سبب تشدید رفلاكس معده می شود.
    15- داروهایی هم برای درمان سكسكه معرفی شده اند كه سردسته داروهای مؤثر در درمان سكسكه “كلروپرومازین” است كه هم به شكل قرص و هم به صورت آمپول وجود دارد؛ البته این دارو از انواع داروهای اعصاب است و ظاهراً به این دلیل تجویز می شود كه سكسكه یك رفلكس عصبی است. اماباید به خاطر داشته باشید كه درمان های دارویی را هرگز بدون تجویز پزشك استفاده نكنید، زیرا عوارض جانبی دارد.
    به طور كلی سكسكه معمولاً حالت خوش خیم داشته و با درمان های خانگی برطرف می شود، در مواردی هم كه به طول بیانجامد یا به درمان های معمولی جواب ندهد، معمولاً با دخالت پزشك برطرف خواهد شد.

    .

    #99852
    s.samadi
    مشارکت کننده

    گزینه دو همیشه برای من چاره ساز بوده واقعا دوستش دارم

    #100069
    madjd
    مدیرکل

    درمان‌های دارویی سکسه های طولانی مدت:استفاده از متوکلوپرامید و کلرپرومازین می‌تواند مؤثر باشد. اخیراً استفاده از باکلوفن نیز مجاز شناخته شده است. استفاده از گاباپنتین نیز مفید است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.