چرا جوانان به کبد چرب مبتلا می‌شوند؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90802
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    دکتر حسن رجبعلی‌نیا درباره دلایل و شیوع ابتلا به این بیماری در بین جوانان جامعه اظهار داشت: «از آنجایی که بیشتر جوان‌ها در دنیای ماشینی امروز، کم‌تحرک شده‌اند و به‌دلیل کمبود وقت به مصرف غذاهای فست‌فود روی آورده‌اند، شانس ابتلا به کبد چرب هم در آنها بالا رفته است».

    وی تاکید کرد که تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی مانند افزایش علاقه به مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی، انواع سس و نوشابه‌های گازدار، از مهم‌ترین دلایل ابتلا به چاقی، مخصوصا در ناحیه شکم و افزایش خطر ابتلا به کبد چرب در حال حاضر و در تمام کشورهای پیشرفته یا توسعه‌یافته جهان محسوب می‌شود.

    این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: «چاقی و عادت‌های غذایی نامناسب از مهم‌ترین علت‌های ابتلا به کبد چرب هستند اما عوامل دیگری مانند دیابت، سندروم متابولیک و ابتلا به چربی یا کلسترول خون بالا هم می‌توانند در ابتلای فرد به کبد چرب ، نقش موثری ایفا کنند».

    رجبعلی‌نیا برای پیشگیری یا بهبود روند درمان کبد چرب هم توصیه‌های کاربردی و ساده‌ای داشت: «برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب ، مخصوصا در سنین جوانی، حتما روزی 30 دقیقه فعالیت بدنی مناسب داشته باشید.

    سهم میوه‌ها و سبزی‌ها را در سبد غذایی‌تان افزایش بدهید. مصرف غذاهای چرب را به حداقل ممکن برسانید. آب و دوغ کم‌چرب و کم‌نمک را جایگزین نوشابه‌های گازدار کنید و تا حد امکان، انواع سس‌ها را از برنامه غذایی‌تان کنار بگذارید».

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.