چرا بايد روزي سه عدد موز بخوريم؟

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72927
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    [align=right]

    اين پزشكان مي‌گويند: مصرف 3 عدد موز به ترتيب در وعده‌هاي غذايي صبح و ظهر و عصر موجب مي‌شود كه پتاسيم كافي وارد بدن شود و در نتيجه احتمال تشكيل لخته‌هاي خوني در عروق مغزي تا 21 درصد كاهش پيدا مي‌كند.

    روزنامه تلگراف در گزارشي در اين رابطه منتشر كرد: اين يافته نشان مي‌دهد كه با مصرف ساير مواد غذايي و منابع خوراكي غني از پتاسيم نظير اسفناج، مغز خشكبار، شير، ماهي و عدس مي‌توان از هزاران مورد ابتلا به سكته مغزي جلوگيري كرد. هرچند در بررسي‌هاي قبلي اعلام شده بود كه موز مي‌تواند نقش مهمي در كنترل فشار خون و پيشگيري از سكته داشته باشد اما تاكنون نتايج ضد و نقيضي در اين باره وجود داشته است.

    اين بار متخصصان دانشگاه‌هاي وارويك و ناپل اطلاعات حاصل از 11 آزمايش و بررسي مختلف را مورد تجزه و تحليل قرار داده‌اند و به اطلاعات سودمندي درباره تاثير پتاسيم در پيشگيري از سكته مغزي دست يافته‌اند.

    اين متخصصان دريافتند مصرف روزانه تقريبا 1600 ميلي گرم پتاسيم مي‌تواند خطر احتمال سكته مغزي را بيش از يك پنجم كاهش دهد. اين ميزان پتاسيم در واقع يك دوم مقدار توصيه شده در انگليس براي مصرف روزانه اين ماده معدني مهم است.

    آزمايشات نشان مي‌دهد كه هر عدد موز به طور متوسط حاوي 500 ميلي گرم پتاسيم است كه به پايين نگه داشتن فشار خون و نيز كنترل تعادل مايعات بدن كمك مي‌كند. [/align]

    #98345
    e.hamidi
    مشارکت کننده

    درسته موز باعث کاهش افسردگی میشود ولی اندازه موزها نباید خیلی بزرگ باشد

    #98353
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    چرا نباید اندازه موز ها بزرگ باشد؟

    #98391
    a.babazadeh
    مشارکت کننده

    موز میوه ای است حاوی مقدار زیادی ویتامین های گروه B . از آنجاکه کمبود ویتامین B احتمال افسردگی را افزایش می دهد به همین دلیل میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین B مانند موز از جمله مواد پیشگیری کننده از افسردگی هستند.یک عدد موز متوسط یا کوچک یک واحد میوه محسوب می شود.
    لازم به ذکر است اگرچه تحقیق فوق قابل استناد است اما هیچ گاه به افراد توصیه نمی شود که در روز تنها از یک نوع میوه استفاده کنند چراکه یکی از اصول تغذیه سالم حفظ تنوع در برنامه غذایی است. و از طرفی نباید فراموش کرد که موز کالری بالایی دارد.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.