چرا استفاده از مکمل امگا ۳ در دوران بارداری مفید نیست؟

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71124
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    کبد هر موجود زنده ای ، مرکز سم زدائی از سموم و فلزات وارد شده به بدن است ، کبد ماهی هم ،چنین وظیفه ای را در بدن انجام می دهد . در آب دریاها ،آلودگی های حاوی فلز جیوه وجود دارد که به مرور زمان در کبد ماهی و خصوصا در کبد ماهی های بزرگتر تجمع می یابد . در نتیجه پس از تهیه مکمل اسید چرب امگا 3 ، این آلودگی ها به ویژه آلودگی های جیوه ای می تواند وارد این مکمل ها شود و با مصرف مداوم و طولانی مدت این مکمل ها ، این سموم در بدن تجمع یافته و باعث مسمومیت می شود . این مسمومیت می تواند به خصوص برای جنین کاملا مضر و خطرناک باشد . چون از بدن مادر به جنین قابل انتقال است .
    اما در این میان ممکن است این سوال مطرح شود که با توجه به فواید امگا 3 در دوران بارداری و اهمیت نیاز به تامین این اسید چرب ضروری در این دوران مهم از زندگی ، چطور می توان بدون مصرف مکمل های دارای آلودگی این ماده مغذی را برای بدن تامین کرد؟
    این اسید چرب ضروری بیشتر در منابع گیاهی یافت می شود . به صورت دقیق تر در روغن های گرفته شده از مغزهای گیاهی و دانه های گیاهی و سبزیجات برگ سبز وجود دارد .
    از دانه های غنی از امگا 3 می توان به تخم کتان و دانه خرفه اشاره کرد .
    تخم کتان یا همان دانه بذرک ، دانه ای است مشابه با دانه کنجد ، با پوسته ای ضخیم تر و محکم تر است ، که به رنگ قهوه ای تیره وجود دارد .
    این دانه با دارا بودن میزان بالائی از امگا 3 می تواند در بدن به موادی به نام پروستاگلاندین تبدیل شوند ؛ پروستاگلاندین ها باعث کاهش تورم و التهاب در بدن می شوند . اسید چرب امگا 3 باعث کمک به بهبود عملکرد سیستم عصبی و انتقال پیام های عصبی در بدن و نیز تقویت حافظه هم می شود .

    #97866
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب مفیدتون
    نظر شما در مورد مکمل هایی با برچسب ” مکمل امگا 3 بدون جیوه ” چیست ؟

    #97868
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    ممنون از توجه شما .
    به طور کلی روند تهیه مکمل های W3 بسیار حساس است . اگر اینجوری فکر کنیم که کارخانه ها می تونن جیوه زدایی کنن باز هم ریسک مصرف این مکمل ها بالا است و من نظر من اینه که در دوره بارداری از منابع غذایی(به خصوص منابع گیاهی ) این اسید چرب استفاده بشه .
    حمل و نقل و نگهداری از این کپسول ها هم باید در شرایط مناسبی انجام بگیره ، چون اگر این اسید های چرب برای طولانی مدت در معرض هوا قرار بگیرند یا در هوای گرم حمل و نقل انجام بشه احتمال داره خودشون اکسید بشن .

    #97871
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون از پاسخ کامل شما

    #97872
    madjd
    مدیرکل

    با این وجود بهتر است برای کودکان هم تجویز نشود و آنها هم از منابع طبیعی امگا 3 را دریافت کنند.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.