چای سبز و نگهداری آن …

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71383
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    از آنجا كه گياهان تازه درصد بالايي آب دارند (حدود 60 تا 70 درصد) و به دليل احتمال كپك‌زدگي نمي‌توان آنها را به مدت طولاني نگهداري كرد، توليدكنندگان، آنها را خشك مي‌كنند…

    منظور از خشك‌كردن، اين است كه آب آنها درحدي گرفته مي‌شود كه زير 10 درصد آب داشته باشند. پس بايد چاي سبز نيز در مكاني نگهداري شود كه تا حد امكان در معرض رطوبت، نور مستقيم و هوا نباشد؛ چون گياهان خشكي مانند چاي سبز به شدت جاذب رطوبت هستند و امكان كپك‌زدن دارند.

    نكته دوم در مورد نگهداري چاي سبز اين است كه آن را در صورت امكان، در ظروف فلزي، آلومينيومي، شيشه‌اي تيره‌رنگ (مانند قهوه‌اي)، شيشه‌اي روشن و در انتها پلاستيكي نگهداري كنيد. يادتان باشد که ظروف فلزي و شيشه‌اي تيره‌رنگ، باعث مي‌شوند نور به‌طور مستقيم به چاي يا هر گياه ديگري نرسد بنابراين مناسب‌ترين ظروف براي نگه‌داشتن اين محصولات، هستند.

    حواستان باشد كه در ظروفتان را خيلي محكم ببنديد تا هوا يا رطوبت به داخل آن نفوذ نكند و باعث خراب‌شدن محتوياتش نشود. ظروف فلزي، بهترين و ظروف پلاستيكي بدترين ظروفي هستند كه مي‌توان چاي سبز را در آنها نگه داشت.

    ما مي‌توانيم هم چاي سبز و هم ساير گياهان را اگر خشك باشند و درست نگهداري شوند، حدود 12 تا 18 ماه نگهداري كنيم. البته شايد بتوان اين محصولات را براي مدت بيشتري هم نگهداري كرد اما به‌طور حتم پس از مدتي طولاني، کيفيتشان پايين مي‌آيد و نبايد انتظار عطر و طعم انواع تازه را از آنها داشت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.