چای سبز هم ضرر دارد

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74822
    zghasemi
    مشارکت کننده

    محققان آمریکایی و اسپانیایی اثرات زیانبار چای سبز بر روی کبد و به طور کلی بدن را در طولانی مدت، شناسایی کردند. تا پیش از این دانشمندان و پزشكان مصرف چای سبز را توصیه می‌كردند.
    این محققان موفق به کشف خاصیت غیر معمول چای سبز شدند که مانع از جذب اسید فولیک در بدن می شود.

    همچنین؛ با مصرف تنها دو یا سه فنجان چای سبز در روز، ممکن است اختلال ساختاری و عملکردی در کبد ایجاد شود.

    محققان دانشگاه نیوجرسی، به تاثیر منفی چای سبز بر پالایش سلول های کبدی پی بردند.

    همچنین؛ آنها دریافتند، در صورتی که چای سبز به طور مرتب مصرف شود، در بدن تعداد پلی فنول هایی که تأثیر منفی بر کبد در سطح سلولی می گذارد، افزایش می یابد که می‌تواند منجر به اختلال کامل در عملکرد این عضو شود.

    مصرف دست کم دو فنجان چای سبز در روز می تواند باعث تهدید و تخریب کبد شود.

    محققان توصیه می کنند؛ بر روی استفاده مداوم از این نوشیدنی در رژیم غذایی خود تأمل کنید.

    #98895
    s.farzi
    مشارکت کننده

    به نظر شما چفدر این موضوع صحت دارد؟ همانطور که می دانید چای سبز از فواید بسیاری نیز برخوردار است و در حال حاضر عده زیادی در حال استفاده روزانه چای سبز هستند ، با توجه به مضرراتی که به آن اشاره شد چه باید کرد؟؟؟

    #98897
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    قاسمی عزیز این مطلب واقعا بحث برانگیزه، میشه منبع این مقاله رو ذکر کنین؟

    #98899
    e.amini
    مشارکت کننده

    اینکه انواع چای می تواند باعث اختلال جذب عناصر دوظرفیتی مثل آهن و روی یا برخی ویتامین ها مثل اسید فولیک شود موضوعی اثبات شده است و طبیعتا راهکار هایی هم ارائه شده است به طوریکه افراد بهتر است پس از صرف وعده های غذایی اصلی بلافاصله چای از هر نوعی ننوشند. اما اثر تخریبی پلی فنل ها(که قریب به اتفاق آنها جزو قویترین آنتی اکسیدان های طبیعی محسوب می شوند) بر کبد بحثی است که نمی توان به راحتی راجع به آن تصمیم گرفت. در این صورت تصویری که در ذهنم نقش می بنند جماعتی کثیر از مردم چین است که با کبدهایی رو به نابودی، نوشیدنی محبوب پنج هزار ساله شان را در خاکروبه سر ریز می کنند!
    همانطور که می دانیم مردم چین از نظر بسیاری از معیار های سلامتی سردمدار جهانیان هستند و بعید به نظر می رسد چنین ویژگی مخربی طی 5 هزار سال ناشناخته باقی بماند.

    #98908
    zghasemi
    مشارکت کننده

    من این مطلب رو از سایت http://revoseek.com انتخاب کرده بودم اما راستش خودم هم دنبال مقاله اصلی اون هستم. خوشحال میشم اگه کسی پیداش کرد به منم خبر بده.. البته توضیحی که داده کاملا قابل توجیه هست و اینکه مصرف زیاد و طولانی مدت اون رو منع کرده

    #98910
    s.farzi
    مشارکت کننده

    خواص درماني چاي سبز

    چاي سبز خطر مرگ در اثر بيماري قلبي را بيش از بيست و پنج درصد كاهش مي‌دهد.
    از فوايد بسيار چاي سبز صحبت هاي زيادي مي شود و حتي چاي را بهترين نوشيدني پس از آب مي دانند . چاي محتوي ميزان کمي از رنگدانه ها ، مثل کافئين و … است .

    چاي سياه و چاي سبز هر دو از گياه واحدي به دست مي آيند.
    تفاوت در اين است که براي تهيه چاي سبز برگها را بخار داده ، گرد مي کنند و سپس آنرا خشک مي نمايند . ولي براي تهيه چاي سياه برگها ، خشک شده ، تخمير شده،در برخي اوقات مواد و رنگهاي شيميائي به آن اضافه ميگردد و برشته مي شود يعني فرآيند بيشتري به روي چاي صورت مي گيرد.
    هم چاي سياه و هم چاي سبز داراي رنگدانه هايي مي باشند که اثر کاهش ابتلا به سرطان هاي مختلف در آنها ديده شده است . زماني که چاي با غلظتي مناسب دم بکشد ، تنها محتوي نيمي از کافئين يک فنجان قهوه است . با اينحال چاي بدون کافئين هم وجود دارد .
    ترکيب شيميايي برگ چاي
    مواد متشکله برگ چاي عبارتند از مواد سلولزي ، مواد صمغي ، دکسترين ، پکتين ، مواد چربي ، مواد مومي ، نشاسته ، قند ، اسيد گاليک ، اسيد اگزاليک ، کورستين ، مواد پروتئيني ، الياف ، مواد معدني ، تانن ، کافئين يا تئين ، ترکيبات معطر و بالاخره دياستاز.

    مصرف دم‌کرده? چاي باعث تسريع حرکات تنفسي، سرعت در گردش خون، رفع خواب‌آلودگي، احساس تجديد نيرو، تقويت نيروي فکري، گوارش بهتر غذا و تعريق مي‌شود از اينرو چاي را هنگام خستگي، ضعف عصبي، ميگرن، بيماري‌هاي قلبي و آسم مي‌توان تجويز نمود.

    در پژوهشهاي امروزه مشخص شده چاي ممکن است در کاهش خطر برخي بيماريهاي مزمن عمده مثل سکته، حمله قلبي و بعضي سرطانها مفيد باشد، نوشيدن چاي مي‌تواند از پوسيدگي دندانها جلوگيري کند؛ اينها اخبار بسيار خوبي براي مردم تمام دنياست چون چاي پس از آب پر مصرفترين نوشيدني در دنياست .
    مصرف چاي تأمين کننده رنگدانه هايي است که شما به طريق ديگر دريافت نمي کنيد، پس با مصرف متعادل اين نوشيدني مفيد زمينه هاي سلامتي را درخود فراهم آوريد .

    صرفنظر از آب، چاي پرمصرف ترين نوشيدني در جهان است و هرساله سه ميليارد كيلوگرم چاي در جهان توليد مي‌شود.

    بررسي‌هاي آماري نشان مي‌دهد در حدود 80 درصد مردم ژاپن چاي سبز مي‌نوشند به طوري كه بيش از نيمي از آنها روزانه سه فنجان يا بيشتر از آن مصرف مي كنند.

    پژوهشگران همچنين از اين مطالعات دريافتند فوايد چاي سبز ظاهرا براي زنان بيشتر بود.
    زناني كه روزانه پنج فنجان يا بيشتر چاي سبز مي‌نوشيدند در مقايسه با كساني كه يك فنجان يا كمتر مصرف مي كردند 31 درصد كمتر باخطر مرگ در اثر بيماري قلبي روبرو بودند.

    چاي سبز طول عمر را مي‌افزايد
    نتايج يك بررسي جديد در ژاپن نشان مي‌دهد كه اگر به طور مرتب چاي سبز بنوشيد، احتمال مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي- عروقي 25 درصد كاهش‌ پيدا مي‌كند.

    تجزيه و تحليل اطلاعات ثبت شده نشان داد كه افرادي كه روزانه پنج فنجان يا بيشتر چاي سبز مي‌نوشيدند نسبت به افرادي كه چاي سبز نمي‌نوشيدند، 16 درصد كمتر در معرض مرگ به هر علت بودند. هنگامي كه مرگ به علت بيماري قلبي در نظر گرفته مي‌شد، نوشيدن چاي سبز 26 درصد خطر مرگ را كاهش مي‌داد، اما در مورد مرگ ناشي از سرطان نوشيدن چاي سبز تاثيري نداشت.

    #98966
    zghasemi
    مشارکت کننده

    سپیده فرضی عزیز مطلب مفید و جالبی بود اما چیزی که من گفته بودم اثر منفی چای سبز بر روی کبد رو بررسی کرده و تحقیقی که تو ارسال کرده ای تاثیر مثبت چای سبز بر روی بیماری های قلبی!
    به هر حال در علوم بهداشتی و پزشکی همیشه موارد متناقض وجود داره و هر روز مقاله های زیادی منتشر می شوند که به نقض بررسی های قبلی پرداخته اند که همه در حد تئوریی می باشند و اثبات 100% ندارند.
    به هر حال افراط و تفریط در تمام مواد غذایی می تواند مضر باشد و دست کم می شود به این دید به مطلب من نگاه کرد.

    #98978
    madjd
    مدیرکل

    قاسمی عزیز
    به نظر میرسد طرفداران چای سبز زیادند و ادعای عنوان توسط شما را قبول ندارند
    ممنون از مطلبتون

    #98985
    s.samadi
    مشارکت کننده

    البته فکر نمی کنم اینقدر هم این موضوع بحث انگیز باشه چون زیاده روی در هر ماده مفیدی اثرات معکوس داره و در متن هم اشاره شده که خوردن بیش از یک مقدار مشخص این اثرات رو ایجاد می کنه به خاطر همین جای نگرانی نیست با خیال راحت چای سبز رو به مقدار متعادل مصرف کنیم.

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.