پیامدهای لاغری مفرط

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67229
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    اختلالات و عوارض لاغری را می توان به شرح زیر خلاصه کرد :
    1. افراد لاغر اکثراً کم توان و در برابر عفونت ها آسیب پذیر هستند و به آسانی بیمار می شوند ؛ زیرا یکی از مهم ترین علل لاغری ، کم اشتهایی و عدم کفایت تغذیه ای است، بنابراین مواد مغذی لازم جهت سلامت و حفظ قدرت ایمنی ، به مقدار کافی و لازم به بدن آنها نمی رسد و این گروه، افرادی رنجور و کم توانند .
    2. لاغری در واقع یک علامت است که حکایت از عارضه و مشکلی جدی در فرد دارد و ممکن است به سلامت شخص آسیب های جدی بزند . لذا علت لاغری هر چه باشد ، باید سریعاً کشف و برای درمان آن اقدام شود .
    3. افراد لاغر بیش از افراد طبیعی در معرض برخی بیماری ها قرار می گیرند . بنابراین افراد لاغر بایستی هرچه سریعتر به فکر جبران این وضعیت باشند و با تغذیه صحیح وزن خود را به حد طبیعی برسانند .
    4. از نقطه نظر تناسب و زیبایی ، همان گونه که چاقی به تناسب و چهره فرد لطمه می زند ، لاغری نیز چنانچه محسوس و فاحش باشد ، موجب اختلال در تناسب و زیبایی چهره و اندام می گردد . معمولاً چهره افراد لاغر استخوانی و خسته و رنجور به نظر می رسد و حتی در افراد جوان لاغر نیز شادابی و طراوت پوست دچار اختلال خواهد شد . از آنجا که همه افراد دوست دارند زیبایی و طراوت داشته باشند ، افراد لاغر از این نظر معمولاً دچار ناراحتی و عدم رضایت از خود می شوند که این امر حتی گاهی اوقات موجب می شود فرد نسبت به خود عناد پیدا کرده و استرس و فشار عصبی داشته باشد . در چنین حالتی زندگی برای او تلخ و نامطلوب می شود .
    5. لاغری عارضه ای است که به آسانی قابل درمان است فقط بایستی با روش صحیح و مناسب برای آن چاره جویی کرد و شخص لاغر انگیزه محکم و قوی جهت کسب وزن و رسیدن به وزن نرمال داشته باشد .
    البته توجه داشته باشیم که منظور از افزایش وزن قرار گرفتن در محدوده طبیعی وزن است و هرگز اضافه وزن و چاقی برای هیچ کس و در هیچ شرایطی توصیه نمی شود .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.