پیاز و قلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70599
    n.fazel
    مشارکت کننده

    شنبه 10 بهمن 1388

    ماست را با معده خالی بخورید!
    نویسنده: علی ستوده طبقه بندی: اخبار تغذیه،

    .مصرف ماست با معده خالی میزان جذب کلسیم آن را بیشتر می‌ کند، البته این بدین معنی نیست که بعد از غذا کلسیم جذب نمی ‌شود.

    سعید حسینی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس، گفت: ماست حاوی کلسیم، فسفر و 84 درصد آب است. افرادی که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یک وعده ماست مصرف کنند.

    ماست‌ های کم‌ چربئ یا رژیمی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ ها برای کاهش وزن نیز مناسب هستند.

    برای این که بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف کنید باید آن ‌را به گونه ‌ای جایگزین مواد غذایی پُرضرر کنید به عنوان مثال می ‌توانید به‌ جای سُس مایونز از آن به ‌همراه آب ‌لیمو، برای روی سالاد فصل‌ استفاده کرد.

    هنگام خرید ماست دقت شود که حتماً تازه باشد. هرچه‌ قدر به تاریخ تولید آن نزدیک ‌تر باشید باکتری ‌های مفید آن فعال ‌تر خواهند بود.

    ادامه مطلب

    .ارسال به ..(16) نظرات .جمعه 9 بهمن 1388

    كشف رابطه سیر و سلامت
    نویسنده: علی ستوده طبقه بندی: اخبار تغذیه،

    .

    در سال‌های اخیر مطالعات علمی زیادی برای كشف خاصیت مواد غذایی گوناگون و حتی ادویه‌جات مختلف انجام شده تا حتی‌الامكان بتوان به جای استفاده از انواع داروهای شیمیایی، از خوراكی‌های معمول و در دسترس برای پیشگیری ازانواع بیماری‌ها استفاده كرد.

    سیر، یكی از این خوراكی‌هاست كه به تازگی توجه محققان را به خود جلب كرده و هرازچندگاهی مطالعه‌ای پیرامون خواص آن منتشر می‌شود.

    یكی از این مطالعات را چند روز پیش، محققان دانشگاه آلاباما گزارش دادند. در این مطالعه، سازوكار احتمالی تأثیر سیر در كاهش فشار خون روشن شده است.

    البته تأثیر سیر در كاهش فشار خون، از مدت‌ها قبل شناخته شده بود، اما این بار محققان تلاش داشتند بفهمند سیر چگونه این تأثیر ویژه خود را اعمال می‌كند.

    به گزارش بی‌بی‌سی، این محققان متوجه شده‌اند ماده اصلی مسئول خواص مفید سیر، ماده‌ای است موسوم به «آلیسین».

    این ماده در خون و در مجاورت گلبول‌های قرمز، به سولفیدهیدروژن تبدیل می‌شود؛ همان ماده بدبویی كه موجب متصاعد شدن بوی نامطبوع از دهان سیر خورده‌ها می‌شود و مشابه بوی تخم‌مرغ گندیده هم هست.

    ادامه مطلب

    .ارسال به ..(0) نظرات .جمعه 9 بهمن 1388

    پیاز، قلب‌تان را دوست دارد
    نویسنده: علی ستوده طبقه بندی: اخبار تغذیه، قلب و عروق،

    اگر از بوی پیاز بدتان نمی‌آید، به این خبر تازه توجه كنید كه تحقیقات نشان داده است مصرف پیاز می‌تواند احتمال بروز آترواسكلروز، یا تصلب شرائین را كم كند.

    به گزارش بی‌بی‌سی، محققان انستیتو مطالعات تغذیه انگلستان متوجه شده‌اند این سبزی بویناك، حاوی نوعی آنتی‌اكسیدان است به نام كوئرستین (quercetin) كه می‌تواند از بروز التهاب در رگ‌ها و ضخیم و سفت شدن آنها در درازمدت جلوگیری كند.

    پیش از این محققان گمان می‌كردند تجزیه این ماده در روده و كبد، باعث می‌شود چیزی از آن به خون نرسد، اما این مطالعه جدید نشان داده كه مواد حاصل از سوخت و ساز كوئرستین هم می‌تواند همین اثر مفید را بگذارد و به این ترتیب از بروز فشارخون بالا و همچنین تنگی و انسداد عروق تغذیه‌كننده قلب و در نتیجه سكته قلبی و مغزی، پیشگیری كند.

    البته این محققان تأكید دارند مصرف مقادیر متعادل از پیاز، می‌تواند این اثر مفید را داشته باشد.

    به عقیده آنها، مصرف روزانه 100 تا 200 گرم پیاز، بهترین تأثیر را روی دیواره عروق دارد و مصرف بیش از این مقدار، اثر آن را كم می‌كند.

    بررسی‌ها نشان داده است كه این آنتی‌اكسیدان در مواد خوراكی دیگری هم وجود دارد؛ سیب و چای از این جمله‌اند.(همشهری انلاین)

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.