پیاده روی برای کاهش وزن

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70103
    s.samadi
    مشارکت کننده

    دو نکته در مورد پیاده روی و کاهش وزن:
    1. پیاده روی همانند دیگر ورزش های هوازی کالری سوز بوده و به کاهش وزن منجر می شود. االبته برای کاهش وزن باید ورودی کالری به بدن را با رعایت یک رژیم غذایی مناسب کاهش داده و از طرف دیگر خروجی کالری بدن را با داشتن یک فعالیت بدنی نسبتا شدید افزایش دهیم تا بدن به یک تعادل انرژی مناسب دست پیدا کند. بنابراین اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید حتی اگر پیاده روی زیادی دارید میزان کالری دریافتی تان را از غذاها کاهش دهید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.
    2. ورزش برای حفظ وزن اهمیت بیشتری دارد تا کاهش آن. مطالعات دو دهه اخیر دانشمندان نشان می دهد افرادی که پس از کاهش وزن به ورزش روی می آورند بسیار بهتر از افرادی که کم تحرک هستند وزن کاهش یافته خود را حفظ می کنند.
    در انتها لازم به ذکر است که پیاده روی به عنوان یکی از مفیدترین، در دسترسیترین و کم هزینه ترین ورزشها به راحتی می تواند جایگاه خود را در زندگی روزمره ما پیدا کند. کافی است قسمتی از مسیری را که هر روزه با اتوبوس، اتومبیل شخصی و… می پیماییم با پیاده روی طی کنیم؛ یعنی صبح ها حدودا 20 دقیقه زودتر از خواب بیدار شده تا وقت کافی برای پیاده روی صبحگاهی در مسیر دانشگاه، محل کار، مدرسه و … داشته باشیم. به این ترتیب حدودا 2 ساعت پیاده روی را تنها با20 دقیقه زودتر بیدار شدن به زندگی خود هدیه کرده ایم. به یاد داشته باشیم انجام فعالیت بدنی هر چند کوتاه مدت و با شدت کم تأثیرات مفیدش را بر بدن ما بر جای خواهد گذاشت.

    #97641
    Ashna
    مشارکت کننده

    با سلام خدمت شما دوستان؛
    من 3 روز در هفته صبح ها قبل از اینکه برم سرکار پیاده روی می کنم.(6 صبح) و چون شنیده ام تا 2 ساعت بعد از آن نباید چیزی بخورم قبل از رفتن حدود 10 تا 15 دقیقه قبل از آن صبحانه ام را می خورم. حالا می خواستم ببینم این در روند لاغری من خللی ایجاد نمی کند؟ یعنی حتماً با شکم خالی باید پیاده روی کنم تا چربی سوزی داشته باشم؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.