پمپ انسوليني بهتر از تزريق انسولين

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78752
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    محققان به‌تازگي مدعي شده‌‌اند که پمپ‌هاي انسوليني در کنترل ديابت نوع 1 در کودکان موثرتر و کارآمدتر هستند و عوارض کمتري نسبت به تزريق انسولين دارند. اين تحقيق که در Princess Margaret Hospital for Children در استراليا انجام شده، نشان مي‌دهد که پمپ‌تراپي در 15 سال گذشته، خصوصا در کودکان بيشتر شده است.
    در اين مطالعه 345 کودک مبتلا به ديابت نوع 1 و تحت پمپ‌تراپي تحت نظر قرار گرفتند و با همين تعداد کودک که تزريق انسولين داشتند، مقايسه شدند. همگي براي مدت 5/3 سال پيگيري شدند.
    نتايج مطالعه حاکي از آن است که استفاده از پمپ‌هاي انسوليني اپيزودهاي هيپوگليسمي شديد را کاهش داده بود، در حالي که در گروه ديگر افزايش نشان مي‌داد. از سوي ديگر، بستري شدن بيماران در بيمارستان به دليل کتواسيدوز ديابتيک در کودکان گروه اول کمتر گزارش شد.
    نکته عملی: بنابراين به‌نظر مي‌رسد داده‌هاي جديد از استفاده از پمپ انسولين در کودکان حمايت مي‌کند تا کنترل بهتري از قند خود داشته باشند.
    Medical News Today:منبع

    #101243
    madjd
    مدیرکل

    پمپ انسولین ‏ دستگاهی است الکتونیکی، مکانیکی و هیدرولیکی که وظیفه تزریق انسولین به زیر پوست بیمار دیابتی را بر طبق الگوهای تعیین شده در زمان و مقدار تایین شده بر عهده دارد. این دستگاه مشکلات تزریق را بطور کل حذف می‌نماید و کنترل مناسبتری نسبت به سایر روشهای کنترل قند خود به بیمار می‌دهد. این دستگاه شامل مخزنی است که در آن انسولین سریع الاثر نگهداری می‌شود. دستگاه توسط لوله‌ای به بدن متصل می‌شود و لوله نازکی هم با چسب زیر پوست محکم می‌شود. مزیتهای این دستگاه امکان تنظیم مقادیر متفاوت انسولین در طول شبانه روز و امکان تزریق به شیوه‌های کند در زمان طولانی برای بیمار می‌باشد.

    #101244
    madjd
    مدیرکل

    آنچه که پمپ انسولین را بسیار شبیه به لوزالمعده می کند آن است که این دستگاه همواره مقدار مشخصی از انسولین را، به طور مداوم و آهسته، به عنوان دوز پایه (بازال) در زیر پوست تزریق می کند. پیش از مصرف هر وعده غذایی، استفاده کنندۀ پمپ می تواند دستگاه را برای تزریق مقدار مشخصی انسولین سریع الاثر تنظیم کرده و از بالا رفتن قند خون بعد از غذای خود جلوگیری کند. میزان انسولین تزریقی پمپ در طول روز، بر حسب نیاز مصرف کننده، قابل تنظیم و تغییر می باشد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.