پرهیزهای غذایی در اگزمای پوستی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87859
    e.amini
    مشارکت کننده

    شیر گاو، تخم مرغ، گندم، سویا و گردو

    این مواد غذایی امکان عکس‌العمل‌های آلرژیک را در بین کودکان مبتلا به حساسیت افزایش داده و باعث تشدید اگزما می‌شود. برای مشخص شدن اینکه به چه ماده ی غذایی حساسیت دارید کافی است در ابتدا هر ماده ی غذایی حساسیت‌زا را از برنامه ی غذایی تان حذف کنید. سپس آن ها را یکی یکی وارد برنامه ی غذایی خود یا فرزندتان بکنید. با بروز اولین نشانه‌های آلرژی می‌توانید بفهمید که به کدامیک از این مواد غذایی حساسیت دارید. البته بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید تا بیشتر به شما کمک کند. در این صورت خودتان را بدون دلیل از یک ماده ی غذایی مفید محروم نمی‌کنید.

    باکتری‌های موجود در ماست و همچنین کفیر کمک زیادی به سلامت سلول‌های سیستم ایمنی بدن می‌کند. این باکتری‌ها خواص ضدالتهابی دارند و به تولید گلبول‌های سفید و پادتن‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این باعث کاهش

    عکس‌العمل‌های آلرژیک بدن نسبت به مواد حساسیت‌زا می‌شوند

    قهوه

    در برخی افراد مصرف قهوه می‌تواند باعث بروز علائم اگزما شود. امکان دارد که قهوه حالت اسیدی ایجاد کرده و باعث بروز التهاب شود. می‌توانید به مدت 3 هفته قهوه را حذف کنید. اگر بهبودی در وضعیتتان مشاهده کردید باید بدانید که نسبت به آن حساسیت دارید. در غیر این صورت نیازی به محروم کردن خود از نوشیدنی مورد علاقه تان نیست.

    گوشت قرمز

    گوشت‌های قرمز حاوی اسیدهای چرب التهاب‌زا می‌باشد. اگر از اگزما رنج می‌برید بهتر است مصرف همبرگرها و راگوهای مورد علاقه‌تان را کاهش دهید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.