پرخوری عصبی

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79444
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خوردن شیرینی، بیسکویت، کیک، شکلات یا آدامس به صورت افراطی در شرایطی که کار فرد زیاد و همراه با استرس است یا در مواقعی که افراد می‌خواهند به نوعی هیجان و عصبانیت خود را تخلیه کنند، اصلا کار درستی نیست. معمولا چنین افرادی کالری دریافتی از این تنقلات را به حساب نمی‌آورند و گاهی در طول روز، کالری‌ای بیشتر از کالری ۳ وعده اصلی و ۲ میان‌وعده غذایی با خوردن این خوراکی‌ها دریافت می‌کنند و وقتی با اضافه‌وزن مواجه می‌شوند، می‌گویند که هیچ چیزی نخورده‌اند و باز هم چاق شده‌اند.

    اگر فردی اخلاق خودش را می‌شناسد و می‌داند که در شرایط سخت و بحرانی، دچار استرس و هیجان می‌شود و باید مدام چیزی بخورد، باید کمی تدبیر به خرج دهد و همیشه خوراکی‌هایی سفت و جویدنی مانند هویج یا خیار همراه داشته باشد. مصرف این خوراکی‌های جویدنی علاوه بر اینکه فایده فراوانی برای بدن دارد، می‌تواند حس نیاز به خوردن چنین افرادی را هم ارضا کند و کالری زیادی هم به بدنشان نرساند. گوجه، کاهو، انواع میوه و صیفی‌های سرشار از ویتامین، فیبر و املاح هم می‌توانند جایگزین آدامس، بیسکویت و کیک برای این افراد باشند.

    #101328
    لیلی
    مشارکت کننده

    سلام خانم قاسمی عزیز شما میگید ادامس را نخوریم؟ مگه کمک به لاغری نمیکنه؟

    #101329
    مریم
    مشارکت کننده

    لیلی جون منم شنیدم که یه ساعت آدامس جویدن 100 کالری می سوزونه ولی فکر می کنم اشتباه باشه !! اگه کارشناسا بتونن جواب بدن خیلی خوب می شه

    #101330
    zghasemi
    مشارکت کننده

    مریم جان حرف شما درست است..اما منظور آدامسهای بدون قند یا به اصطلاح Sugar Free است..مثل آدامسهای اوربیت..ریلکس..تری دنت و ..
    اما آدامسهایی که کالری دارند انتخاب های مناسبی نیستند

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.