پرخوری در نوزادی زمینه‌ساز چاقی در بزرگسالی است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69651
    tavakoli
    مشارکت کننده

    مادران چاق به کودکانشان زیاد غذا می‌دهند و تعامل کمتری با آنها دارند. پرخوری در نوزادی اولین مرحله چاقی در بزرگسالی است.

    مادران چاق فرزندان خود را پرخور بار می‌آورند و مدت زمان کمتری را صرف بازی با آنها می‌کنند.

    اگرچه این مطالعه بسیار کوچک است و فقط ‪ ۷‬مادر و نوزاد را مورد مطالعه قرار داده است ولی اولین تحقیقی است که به تاثیر وزن مادر بر وزن نوزاد می‌پردازد. محققان معتقدند نحوه تغذیه و تحرک نوزادان مادران چاق عامل چاقی آنها در بزرگسالی است.

    نوع تغذیه‌ای که این مادران به نوزادانشان می‌دهند سرشار از کالری است.

    محققان می‌گویند نقش والدین به خصوص مادر در کنترل تغذیه کودک برای پیشگیری از چاقی در بزرگسالی بسیار اساسی است.

    در این مطالعه نحوه تغذیه، زمان تغذیه و ارتباط بین مادر و کودک در ‪۴‬ مادر چاق با ‪ ۳‬مادر با وزن طبیعی مقایسه شد. رژیم غذایی همه این نوزادان ‪ ۴‬تا ‪ ۵‬ماهه شیر خشک معمولی و غذاهای مکمل جامد بود. در همه این کودکان متوسط وزن، میزان سوخت کالری، میزان فعالیت‌های بدنی و میزان انرژی متوسط مصرفی در ‪ ۲۴‬ساعت یکسان بود.

    این مطالعه نشان داد میزان متوسط کالری غذای کودکان ‪ ۳‬مادر از ‪۴‬ مادر چاق ‪ ۸/۸‬کالری به ازای هر نیم کیلو وزن بدن بیشتر از مادران با وزن طبیعی بود. به عبارتی نوزادان این مادران ‪ ۱۴۵‬کالری بیشتر از نوزادان مادران با وزن طبیعی دریافت می‌کردند. بیشترین منابع این کالری ها کربوهیدرات موجود در غذاهای مکمل بود در حالی که پروتیین و چربی موجود در غذای همه کودکان مشابه هم بود. کل زمان ارتباط مادر و نوزاد در ‪ ۲۴‬ساعت برای مادران چاق ‪ ۳۸۱‬دقیقه و برای زنان با وزن طبیعی ‪ ۵۷۹‬دقیقه گزارش شد. نوزادان مادران چاق بیشتر می‌خوابیدند.

    مصرف زیاد کالری در دوران نوزادی که بیشترین منبع آن غذاهای تکمیلی است می‌تواند اولین مرحله چاقی کودکان در بزرگسالی باشد.

    منبع:webmed

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.