ویژگی های ظرف مناسب برای تهیه غذا

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69632
    nikbakht
    مشارکت کننده

    گفته می شود ظرف های تهیه شده از آهن برای پخت مواد غذایی آهن دار مثل گوشت ها ، ظرف های آهنی هستند زیرا آهم آنها وارد غذا می شود و در تامین آهن برای بدن مفید هستند ولی ظرفی که فقط از آهن تهیه شده باشد موجود نیست چون آهن قابلیت زنگ زدن و اکسید شدن سریع را دارد لذا ظرف های استیل که از آهن تهیه شده اند و روی آنها یک روکش است گزینه های خوبی هستند. ولی از مشکلات ظرف استیل آن است که غذا به آن می چسبد و برای سرخ کردن مناسب نیست اما برای طبخ غذاهای آبکی گزینه خوبی است. بعد از ظروف استیل گفته می شود که ظروف شیشه ای و پیرکس برای تهیه غذا مناسب تر هستند چرا که هیچ ترکیب نامطلوبی از ظرف به غذا منتقل نمی شود. استفاده از ظروف چدنی نیز گزینه خوبی است.
    و اما از کدام ظروف استفاده نکنیم؟ از ظروف تفلون آسیب دیده و ظروف آلمینیومی استفاده نکنید. زیرا مواد نامطلوبی از ظروف استیل آسیب دیده به غذا وارد می شود و آلمینیوم ممکن است در ایجاد آلزایمر موثر باشد

    #96865
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    ظروف مسی چه طور؟

    #97123
    matin
    مشارکت کننده

    ممنون،چون ظروف آهنی زنگ میزند،برای همین در قدیم از نعل اسب در غذا استفاده میکردند که اهن آب دیده است که زنگ نمیزد. الان هم در بعضی عطاریها نعل اسب موجوده و جواب داده.امتحان کنید.

    #97354
    susan
    مشارکت کننده

    با سلام
    چند ماه پيش برنامه خانواده يك بحث جالب در مورد ظروف غذايي نشان داد. كارشناسي كه در برنامه حضور داشت گفت: درست كردن غذا در هر نوع ظرفي داراي يك سري ضررها است به استثناي ظروف بلوري كه تنها ظروف بي خطر هستند و توصيه داشت كه سعي كنيم ظروف بلوري و پيركس را جايگزين ظروف ديگر كنيم.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.