ویتامین ها و مینرال های لازم برای سلامت پوست

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83902
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    ویتامین A
    ویتامین A باعث حفظ سلامت سلول‌های پوستی می‌شود. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. باید بدانید که رادیکال‌های آزاد دمار از روزگار پوست در آورده و باعث پیری زودرس آن می‌شوند. ویتامین A همچنین کمک می‌کند تا میزان ترشح سبوم کاهش پیدا کند. سبوم بیش از اندازه باعث بروز مشکلاتی از قبیل آکنه می‌شود. کمبود این ویتامین باعث می‌شود که پوست خشن، خشک و ترک‌خورده می‌شود (به خصوص در ناحیه‌ی دور دهان).
    ویتامین E
    ویتامین E آنتی‌اکسیدانی است که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد. تقریباً در تمام محصولات آرایشی بهداشتی مانند کرم‌ها از این ویتامین و همچنین ویتامین A استفاده می‌شود.
    ویتامین A همچنین کمک می‌کند تا میزان ترشح سبوم کاهش پیدا کند. سبوم بیش

    از اندازه باعث بروز مشکلاتی از قبیل آکنه می‌شود. کمبود این ویتامین باعث

    می‌شود که پوست خشن، خشک و ترک‌خورده می‌شود
    ویتامین B
    ویتامین B از 8 ویتامین تشکیل شده است که برای احیای سلول‌ها لازم و ضروری است. ویتامین B1(تیامین) و ویتامین B3(نیاسین) باعث بهبود جریان خون شده و مواد مغذی لازم را به سلول‌های پوست می‌رسانند. ویتامین B2(ریبوفلاوین) به سلامت پوست و رشد خوب موها و ناخن‌ها کمک زیادی می‌کند. کمبود ویتامین B2 می‌تواند پوست را ترک‌خورده و درعین‌حال چرب کند. ویتامین B5 باعث تنظیم ترشح هورمون‌ها شده و استرس را از بدن دور می‌کند. کمبود ویتامین B6 می‌تواند باعث خشکی پوست شده و مشکلاتی از قبیل اگزما یا لکه‌های قهوه‌ای ایجاد کند.
    ویتامین C
    ویتامین C برای ساخت کلاژن پوست لازم و ضروری است. کلاژن همان پروتئینی است که در پوست وجود دارد و باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.
    بتاکاروتن
    بتاکاروتن برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مفید است و در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود که برای سلامت پوست لازم است.
    سیلیس
    سیلیس در بافت‌هایی مانند پوست و مو وجود دارد و برای اینکه ناخن‌ها، موها و پوست در سلامت کامل باشد لازم و ضروری است.
    زینک یا همان روی
    زینک خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث می‌شود که زخم‌ها راحت‌تر و زودتر بهبود پیدا کنند.
    پریسا دامغانیان- کارشناس ارشد تغذیه ورژیم درمانی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.