ویتامین «ای» خطر بروز سرطان پروستات را تشدید می كند!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71348
    mosavi
    مشارکت کننده

    پزشكان آمریكایی در یك بررسی جدید دریافتند كه خطر احتمالی ابتلا به سرطان پروستات در مردانی كه روزانه از مكمل های ویتامین «ای» مصرف می كنند به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می كند.

    دكتر «اریك آ. كلین» از متخصصان كلینیك «كلیولند» در اوهایو و دستیارانش روی تاثیر طولانی مدت مصرف مكمل ویتامین «ای» و سلنیوم بر احتمال بروز سرطان پروستات در گروهی از مردان سالم مطالعه كردند.

    در این آزمایشات ۳۵ هزار مرد از كشورهای آمریكا، كانادا و «پورتوریكو» شركت كرده بودند. این آزمایشات بین هفت تا ۱۲ سال پیگیری شدند.

    نتایج بررسی ها نشان داد: خطر احتمالی بروز سرطان پروستات در گروهی از این شركت كنندگان كه از مكمل ویتامین ای مصرف كرده بودند در مقایسه با گروهی كه دارونما استفاده كرده بودند، حدود ۱۷ درصد افزایش پیدا كرد كه به لحاظ آماری رقم قابل ملاحظه ای است.

    بنابراین گزارش، سرطان پروستات نوعی بیماری غده پروستات است که در آن سلولهای بدخیم از بافت های این غده جنسی نشات می گیرند و به طور نامنظم و فزاینده تکثیر می شوند. سرطان پروستات دومین سرطان شایع بعد از سرطان ریه در میان مردان است. سرطان پروستات با نشانه های مرتبط با دفع ادرار و یا درد شکم تظاهر می کند. این نشانه ها با علائم بیماری های رایجی مانند عفونت و بزرگی خوش خیم پروستات شباهت دارند.
    مهمترین علائمی که ممكن است ناشی از سرطان پروستات باشند شامل احساس مکرر نیاز به ادرار کردن به خصوص در هنگام شب، احساس درد یا سوزش در هنگام ادرار کردن، اشکال در هنگام شروع و متوقف کردن ادرار، وجود خون در ادرار، ناتوانی جنسی، درد یا سفتی در کمر، لگن و یا ران هستند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.