ويتامين B12و رژيم غذايي گياهخواران

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71813
    amini
    مشارکت کننده

    B12يك ويتامين استثنايي است. مقدار مورد نياز روزانه اين ويتامين از تمام ويتامين هاي شناخته شده كمتر است. به نظر مي رسد كه دريافت10 ميكروگرم از اين ويتامين در طول روز براي استفاده بدن كافي است. تقريبا علائم كمبود هر يك از منابع غذايي در بدن پس از 5 سال يا بيشتر در بزرگسالان بروز مي كند، ولي برخي از افراد پس از گذشت يك سال با عوارض كمبود مواد غذايي مواجه مي شوند.گروه قليلي از افراد نيز با وجود دريافت اندك منابع غذايي تا 20 سال يا حتي بيشتر نيز هيچگونه عوارض ناشي از كمبود را بروز نمي دهند. ويتامين B12 تنها ويتاميني است كه هيچ مدركي دال براستفاده از انواع مواد غذايي يا داشتن يك رژيم گياهخواري سرشار از ميوه و سبزيجات تازه با دريافت نور خورشيد براي تامين آن وجود ندارد .

    بسياري از پستانداران گياهخوار مانندگوسفند و گاو، ويتامين B12را از طريق توليد آن توسط باكتري هاي سيستم گوارش خود جذب مي كنند .ويتامين B12در خاك و گياهان وجود دارد.اين تحقيقات موجب شده تا برخي از گياهخواران توجه زياد به منابع و شيوه هاي دريافت ويتامينB12 را جدي تلقي نكنند و برخي ديگرغذاهاي بخصوصي را به عنوان منابع غير حيواني ويتامين B12 معرفي كردند از جمله: اسپيرولينا[2]،نوري[3]،تمپه[4] و گياه جو. البته اين ادعا ها هنوز ثابت نشده است.

    پس از گذشت بيش از 60 سال از تحقيقات پيرامون گياهخواري، غذاهاي غني شده با ويتامين B12و مكمل هاي اين ويتامين به عنوان منابع تامين ويتامين B12 به حساب مي آيند. اين مسئله بسيار مهم است كه تمام گياهخواران از دريافت ميزان كافي ويتامين B12 از طريق غذاهاي غني شده يا مكمل ها اطمينان حاصل كنند. اين مسئله در حفظ سلامت بسيار مهم است و ديگران نيز پس از ديدن سلامتي يك شخص گياهخوار به گياهخواري تشويق مي شوند
    کلینیک رژیم درمانی نوین_دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.